חיפה מתעוררת. מתחם 21

IMG_9316A

                                                     צילומים: אביגיל לאפין גרא

כחיפאית לשעבר שעזבה עיר מזדקנת לפני יותר מעשור, מעולם לא הבטתי לאחור. כל חבריי נטשו את העיר ונדדו למקומות "חיים" יותר, מי לתל אביב ומי לערים אחרות במרכז הארץ. מעט מאוד, ממש דוגמית מאלה שסיימו איתי תיכון נשארו שם, מצאו עבודה והקימו משפחה ואולי בשבילם זה מספיק. לחיפה מעולם לא היה את הגלאם התל אביבי ומבחינת היצע החנויות שם יש רק את הבסיס ולא מעבר.

אבל זהו, שלא עוד. לאחרונה נפתח בחיפה בעיר התחתית "מתחם 21", מיזם של עיריית חיפה שנתנה ל-21 מעצבים 21 חנויות ללא עלות ובזכות זה קם שם רובע מעצבים, אומנים ובעלי מלאכה. היום כבר יש שם 38 חנויות אבל השם "מתחם 21" נשאר. יש שם מעצבי אופנה, חנויות תכשיטים, אומני ויטראז'ים, מעצבי טקסטיל שעושים קסמים בבד ויוצרים אקססוריז מיוחדים, חנויות נעליים, ציירים, פסלים ועוד ועוד. אפילו אסף אמדורסקי ומיכה שטרית הבינו שיותר זול לעשות פה אומנות ופתחו פה סטודיו, כל אחד לחוד. פשוט תענוג להגיע לשם ולנדוד בין החנויות שביניהן מסומן על המדרכה פס ורוד עם צ'ופצ'יקים המפנים לחנויות (יוזמה של שי גולדשטיין).

IMG_9328A

ועכשיו נדבר על שי גולדשטיין. שי הוא מעצב תכשיטים מוכשר בן 45 מחיפה. הסטודיו שלו נמצא ברחוב יפו 38 ועד לא מזמן, נגיד אפריל 2012, שי  היה ארט דיירקטור וצלם אופנה של אתר סטייל ריבר ולפני שנה החליט שהוא רוצה לצאת מהקופסא ולהתחיל לחוש את החומר. יום אחד במהלך שיטוטיו עבר ברחוב יפו וראה מקרר תעשייתי ענק ודמיין בתוכו דשא מלאכותי, תאורה במדפים והמון תכשיטים אותם הוא יעצב ויציג בתוך המקרר. וכך היה. אחרי שבוע וחצי מצא עצמו בתוך החנות מתחיל לעצב תכשיטים ושותל אותם לראווה בדשא בתוך המקרר.

הסגנון של שי הוא גיאומטרי והוא משתמש בחיתוכי לייזר עם חומצה כשהכל עבודות יד עם גימור נקי ואיכותי. מבחינת חומרים תמצאו כסף ופליז מצופה זהב עם שילובי עורות, אבנים וזכוכיות. שי מחבר צורות של טבע לצורות גיאומטריות כמו הצבי שתראו בתליונים ואלמנט הכנפיים שמופיע בטבעות, בשרשראות ובצמידים. הוא מוכר בכל העולם, גם באתר ETSY ואפילו בבית האח הגדול ראיתם תכשיטים שלו על הדיירות.

את התכשיטים שלו אפשר לראות בסטודיו, אבל גם כאן אפשר לראות ולקנות.

רכישת אונליין בעברית.

שעות פתיחה של מתחם 21:

באמצע השבוע 10:00- 16:30

ימי חמישי מ-10:00 עד חצות!!!

ימי שישי 10:00- 16:30

ויש גם אירועים שווים כמו ערבי זומבה, ערבי ציור, הרצאות של סופרים על הברים ועוד. הכל פה.

IMG_9325A

IMG_9342A

IMG_9323

IMG_9321A

IMG_9310A

IMG_9318A

IMG_9322

IMG_9311A


כתיבת תגובה