טיפים ללונדון London tips

THAT'S ME!
THAT'S ME!

צילומים: אביגיל לאפין גרא+במאי מספר אחת. כל הזכויות שמורות ואין להעתיק או להשתמש בצילומים.

בהמשך לכתבה הכי נצפית אצלי בבלוג; טיפים לניו יורק (לחצו פה כדי להיכנס אליה), החלטתי להיות פילנטרופית לרגע ולשתף אתכם בטיפים שלי ללונדון מביקורי האחרון שהיה השבוע. שימו לב שאני לא הולכת לכתוב פה את ה- obvious כמו ארמון בקינגהם וכאלה, אלא את הדברים "האחרים" שלא תמצאו במדריכים רגילים כמו קולנוע סודי או כמו להיות חלק ממשחק מחשב שפורץ לחיים האמיתיים או כמו מסעדת פנקייקים סודית.

אם יש לכם הערות, טיפים משלכם וכו', תרגישו חופשי לכתוב לי בתגובות. לא צריך להיות רשומים לבלוג או לוורדפרס כדי להגיב, אבל זה יהיה נחמד מצדכם אם תעשו share או תירשמו לבלוג (ותזכו בתמורה לחיי נצח ולאהבתי חסרת הפשרות).

IMG_0720
שניה לפני ההמראה עם כל כוכבי הילדים. זאת הולכת להיות טיסה מעניינת

הנחות בלונדון ועוד

* אין לכם מלון? מחפשים משהו זול או שונה ממלון רגיל? נסו את הדירות להשכרה האלה. האתר ממש מסודר ומאובטח ומאוד ידידותי לתפעול אתר דירות להשכרה.

* אתם ישראלים ואתם לא רוצים לצאת פראיירים כמובן, וכיוון שהאטרקציות בלונדון מאוד יקרות אפשר לפני הטיול להירשם באתר בו יש רשימה מסודרת של מעל 150 אטרקציות בלונדון וגם קופונים שמקנים לכם 1+1 חינם- רק צריך להירשם פעם אחת ואז להדפיס את התלושים מראש. זה מותנה בשימוש בכרטיס TravelCard אם אתם בלונדון ל-4 ימים ומעלה, זו הדרך הזולה ביותר לנסיעות בלתי מוגבלות ב-טיוב (הרכבת התחתית) ככה שבטח תקנו את זה ממילא. את ה-Travelcard רוכשים בקופה של הרכבת הבריטית (National Rail) ואל תתבלבלו עם הקופה של ה-Underground. עושים את זה באחת מתחנות הרכבת המרכזיות של לונדון (Euston, Peddington, Waterloo וכו'). חשוב מאוד! ה-Travelcard דורש תמונת פספורט אז הביאו מראש מהארץ. שימו לב שאתם מקבלים Travelcard מנייר כתום אותו תצטרכו להראות באטרקציות פלוס הקופון הנחה שהדפסתם.

הנחות לדוגמה: קניית כרטיסים למחזות זמר, מוזיאון השעווה מאדאם טוסו, הנחות בהפלגות על התמזה וגריניץ' ועוד. לחצו פה לאתר.  או לחצו כאן.

* ניתן להשיג SIM CARD מקומי עם אינטרנט ללא הגבלה בתשלום חד פעמי וללא התחייבות של- 15 פאונד בחנויות של רשת הסלולר Three. ככה תוכלו לדבר ולגלוש במחיר שפוי. לחצו פה ללינק.

* רוצים דברים חינמים? חפשו בהמשך הפוסט תחת מוזיאונים ותחת הופעות והצגות.

*מלון אחד אתן פה, לא הייתי בו אבל אני הולכת להסתער עליו בנסיעה הבאה, בעיקר בגלל העיצוב. לחצו פה.

תחבורה בלונדון

* אם אתם רוצים לנסוע רק בטיוב (האנדרגראונד) ובאוטובוסים, קונים בכל תחנת אנדרגראונד כרטיס שנקרא אויסטר, מטעינים אותו בכמה כסף שאתם רוצים +משלמים פיקדון של 5 פאונד וכשמחזירים אותו מקבלים בחזרה את הפיקדון. אם יש לכם זמן להשקיע עוד 2 דקות, בקשו לעשות REGISTERED OYSTER ולא אויסטר רגיל. עולה אותו דבר, לוקח עוד 2 דקות על מילוי הטופס אבל מבטיח שבמקרה שמאבדים את הכרטיס מקבלים בחזרה את ה- 5 פאונד + יתרת הכסף שהטענת.

*MOOVIT – אפליקציה ישראלית גאונית שעובדת בארץ, בלונדון, בפריז ובערים רבות נוספות ברחבי העולם, והיא תדריך אתכם בצורה מאוד נוחה וידידותית איך להגיע מנק' א' לנק' ב' בעזרת שתי רגליך והתחבורה הציבורית. היא מציעה מס' אופציות ומדריכה אותך איפה לפנות מתי, באיזו שעה מס' הקו שלך יגיע לתחנה, מתי יש לרדת ממנו ואיך להמשיך את ההליכה. היא כוללת מפה דינמית שמראה לך את מיקומך המדויק ותכלס זה ה-WAZE של התחבורה הציבורית.

* אפליקציה חינמית של מפת הטיוב London tube map.

* אפליקציה חינמית של מפת העיר שלא צריך אינטרנט כדי לפתוח אותה- London offline map

* אפליקציה בתשלום 3.90 ש"ח Tube Deluxe. רושמים נקודת מוצא ויעד ואז זה רושם דרכי תחבורה ושעות.

* פרגנו לעצמכם טיול של בוקר באוטובוס שתי קומות  כשאתם יושבים למעלה. סעו ל- Camden town לראות את כל הפירסינג והקעקועים. מי שחובב נעלים ימצא שם מלא חנויות של אולסטאר ועוד כל מיני. ביום עם מזג אוויר יפה אפשר לשלב עם טיול רגלי מתחת לגשר לריג'נטס פארק ולגן החיות. לחצו פה ללינק.

* בלונדון נוהגים בצד שמאל!!! מזל שעל כל מעבר חציה כתוב LOOK LEFT או LOOK RIGHT. נראה לי רק בזכות זה הגעתי עד הלום ואני כותבת את הפוסט הזה עכשיו.

*גם אם בחוץ קור אימים וגשם, בטיוב בפנים חם ולח כמו ביער טרופי. תענוג. אם רק הייתי יודעת מראש הייתי מביאה מניפה שתהיה איתי בתיק. אז תביאו.

מה לראות ולעשות בלונדון

* כל יום בסביבות 11:00 יוצא טיול עם הדרכה ברחבי לונדון עם מדריכים מקצועיים מקומיים ומשלמים בו על פי הרצון של המטייל (טיפ גבוה או נמוך, וגם אם ממש סבלתם אז תנו בסמליות ואל תצאו ישראלים קמצנים). הסיור מתחיל ב-Hide Park Corner (זהו גם שם תחנת הרכבת התחתית). צריך לצאת מתחנת התחתית ב-Welligton Arch – Exit 2. חפשו מדריכים הנושאים תג אדום שכתוב עליו New London Tours. הסיור נמשך כשעתיים וחצי וכולל מקומות חובה כמו ארמון בקינגהאם, בית הפרלמנט, כנסיית ווסטמיניסטר בה ממליכים את כל המלכים, כיכר טרפלגר, הביג בן ועוד. תכלס אתם יכולים לעשות את זה לבד ברגל, כי הכל במרחק הליכה.

* משהו קצת אחר- ורק אם יש לכם עודף זמן- לכן ל-Hint Hunt המקור הוא משחק מחשב בו אתם מפענחים פרשיית רצח אבל פה זה קורה במציאות ואתם הבלשים! הלוקיישן הוא משרד בלונדון שזו בעצם זירת הרצח. על הרצפה סימנו בגיר את מיקום הגופה ואתם צריכים להפוך דברים, לחפש ולפשפש כדי למצוא רמזים ולמצוא את הפיתרון לרצח (שמישהו יעשה טובה ויביא את הדבר הזה לארץ! זה היסטרי!) יש לכם שעה אחת כדי לצאת מהחדר לפני שמגיעים השוטרים לזירה ואת כל השאר כבר תראו בעצמכם. חובה לדעת אנגלית ומספר המשתתפים הוא עד חמישה איש. יש חדרים למתחילים ולמתקדמים. בא לכם? הזמינו מראש באתר . (אגב גם בארץ יש כזה).

* אתם גברים? לכו לאיצטדיון צ'לסי ורואים את חדר העיתונות, חדרי ההלבשה, מתקן האימונים של השחקנים ואת האיצטדיון המרשים הזה. המחיר הוא 10 פאונד וכדאי להזמין מקום מראש שלא תתייבשו בתור. אם הקשבתם לטיפ הראשון שלי ועשיתם כרטיס טראוולכארד יש הנחה של 1+1 חינם. לחצו לאתר.

* אולפני הארי פוטר- רוצים לראות את הטירה, הבית של פוטר, השרביט והמטאטא האורגינליים מהסרט? הזמינו כרטיסים מראש לאירוע הזה ופרגנו לעצמכם סיור של שעתיים וחצי (עושים את זה עצמאית) בין כל הסטים הקסומים, מצגות הפעלולים, התלבושות ועוד. לוקחים רכבת של 20 דקות מיוסטון לוואטפורד ג'נקשן ומשם נסיעה של כ-10 דקות בשאטל של האולפנים. השאטל עולה 2 יורו לאדם וזה הלוך-חזור. תכינו את הסכום במדוייק אחרת הנהג יעשה פרצוף וישלח אתכם לפרוט את הכסף. גם זה לא זול (טוב, לונדון) והמחיר הוא כ-30 פאונד לאדם. לחצו לאתר.

* אוהבים את הביטלס? (אני מהמכורים) סעו למעבר החצייה של Abbey Road. ברחוב ממוקמים אולפני EMI שם הקליטו חברי הביטלס את רוב ההקלטות שלהם. כמובן שתוכלו להצטלם חוצים את הכביש כמו בתמונת האלבום האלמותי Abbey Road. כדי להגיע העמיסו עצמכם לטיוב וקחו את קו Jubilee Line רדו בתחנת St John's Wood. ביציאה החוצה המשיכו ישר לרחוב ממול ואחרי חמש דקות אתם שם. בהצלחה.

* קנו לעצמכם גבינות, נקניק, יין ופינוקים בסופרמרקט של מרקס אנד ספנסר או ב-Tesco או איפה שאתם רוצים, לכו ל-Regent's Park אחד מהפארקים היפים בלונדון, ועשו לעצמכם טוזיג מול האגם. אפשר גם להמשין ל-LONDON ZOO שנמצא באחת הכניסות. תצפית יפה על כל העיר יש בחלקו הצפוני של הפארק ב-Primrose Hill. אחלה לוקיישן להצעות נישואים.

* פארק סנט ג'יימס הוא פארק מקסים הממוקם בין שלושה ארמונות וממנו יוצאת הדרך האדומה המפורסמת שמובילה לחזית בקינגאהם. בפארק צולמו המון סרטים שאתם מכירים כמו ג'יימס בונד, "נקודת מפגש" של וודי אלן והסרט החשוב ביותר: הפיה השחורה עושה את לונדון. הקטע של הפארק הוא שיש בו שקנאים שנמצאים בו כל השנה ואפשר לצפות בשעת ההאכלה שלהם בכל יום בין 14:30 ל-15:00. חמוד ביותר. לחצו לאתר.

* טיול על Regent canal לכיוון מזרח כשבסופו תגיעו לאתר האולימפיאדה הישן. אין אליו גישה אך האיזור וההליכה יפים. בכלל, הליכה על regent canal לכיוון מזרח או מערב היא דרך נהדרת לראות את העיר דרך עיני הלונדונים.

* רוצים משהו קצת טראשי? אפל? לא שיגרתי? קחו סיור בעקבות רציחותיו של ג'ק המרטש, אבל צריך אנגלית טובה אחרת תמותו משעמום. לאתר לחצו.

* רוצים אזורים שמלאים בגלריות וחנויות עיצוב? אבדו את עצמכם באיזורים Shoreditch, Hoxton, Bethnal Green, Brick Lane. אם אתם מחפשים אירועים מיוחדים כנסו לפה. 

תערוכות/מוזיאונים בלונדון

* כרגע ממש יש תערוכה של אופנה מכל הזמנים. לאתר לחצו.

* מוזיאון הטבע-Natural History Museum בלונדון. ההגעה אליו דרך תחנת המטרו South Kenzington שם תמשיכו למנהרה שמחברת בין התחנה לבין המוזיאון. הכניסה חינם. זו אטרקציה לכל המשפחה, בעיקר כל פוחלצי החיות ושלדי הדינוזאורים המקוריים. זה מוזיאון ענק אז כדאי לקנות מפה בפאונד (שזו בעצם תרומה).

*מוזיאון נוסף- הנשיונל גאלרי בכיכר טרפלגר הוא גם חינם. אוצו רוצו ותיהנו.

* אם אתם היפסטרים חובבי מרצ'נדייז עם שפם או ינשופים, תמצאו סיורים של אומנות אלטרנטיבית ממש פה ותוכלו להתפעל מכל יצירה ולהגיד עצורי נשימה כמה שזה עמוק. לחצו פה.

* מוזיאון הטייט- אחד המוזיאונים הכי חשובים בעיר שצריך בשבילו לפחות שעתיים ונעליים נוחות. (אני סיימתי עם שברי הליכה וירטואלים). הוא נמצא ליד כנסיית סנט פול המרשימה, אז קבצו את שני המקומות האלה באותו סיור שלא תפספסו. לאתר לחצו.

הופעות והצגות בלונדון

* אתר אינטרנט המציין הופעות סרטים ופסטיבלים בלונדון – הכל חינם ופתוח לכולם. המקום עצמו נקרא הסקופ (Scoop), הממומן על ידי עיריית לונדון ומציע מגוון רחב של דברים בחינם. הקליקו פה. או פה. 

* התעדכנו בכל מה שקורה עכשיו וכל מה שנכון בטיים אאוט לונדון. לחצו פה.

* הקולנוע הסודי- הקרנות על מסך בטבע, יושבים על דשא, וכשזה סרט מוזיקלי כמו "ריקוד מושחת" באים בלבוש תואם ואפילו רוקדים, רק שלא ירד גשם. הקליקו פה.

* לכו על הבוקר ל- lester sq. קנו כרטיסים מוזלים לאותו היום להצגות שוות. זה קורה רק בדוכן הרשמי שנמצא במרכז הכיכר שכתוב עליו TKTS. לינק פה.

* קניתם כרטיסים? יופי! עכשיו לכו לחנות של M&M בלסטר סקוור. יש שם שלוש קומות שלמות של השוקולד הזה בכל הצבעים שיש, ואם אתם אוהבים אותי תביאו לי חבילה. גדולה, כן?! לינק.

קניות בלונדון!!!

הו לא! עכשיו כל הגברים נטשו את הבלוג שלי. אבל חכו! רגע! יש אחרי זה דברים גם בשבילכם! המלצה מטיים אאוט. לחצו כאן.

* אסור לפספס- primark היא רשת בגדים זולה בטירוף, יש סניף באוקספורד סטריט ליד טוטנהאם וגם בקצה השני של הרחוב. קונים, קונים, קונים ולא מסתכלים על המחיר כי הכל ממש זול. איכות הבגדים ברובה לא משהו, אבל למי אכפת. כולם ברחוב מסתובבים עם השקיות החומות שלהם שאי אפשר לפספס. אבל עזבו בגדים, לכו למדור כלי-הבית. יש שם כריות נוי מדהימות עם בולדוג ודגל אנגליה למשל, או שטיח אמבט עם ינשופים בצבעי פסטל ועוד דברים שיגרמו לכם לאובר-וייט מבורך.

-אם אתם קונים באותה רשת – אפשר לאחד את כל החשבוניות בקניה האחרונה בשביל החזר המס.

-בסוף הקניות לגשת לקומה התחתונה לקבלת טפסים להחזר מס. יש החזר מס מעל 50 פאונד ושימו לב שעל בגדי ילדים אין החזר מס!!!!!!!!!!!!.

* לכו לחנות של all saint בקמדן או בפורטובלו מרקט בנוטינג היל. כל החנות מצופה במכונות תפירה ישנות, ובפנים בגדים, נעליים ותיקים כשכל פריט טקסטיל עולה בממוצע 98 פאונד…אבל עדיין, הכל כל כך יפה! ומגניב. וטרנדי. ומתוחכם ו… די, הבנתם.

* seventyfive היא חנות בגדי פאנק ורוק כבד (אני חייבת לדחוף לכיוון הזה, מה לעשות) והיא לא זולה כמובן. הכל שחור כמובן. הכל מהמם כמובן. זה נמצא באיזור שוק ספיטלפילד. חפשו את החנות בפייסבוק, יש להם עמוד.

*חנות בוטיק של נעליים קטנה קטנה, איכותית ונשית נמצאת לא רחוק משם. לינק.  

* הקניון הכי גדול באירופה- קניון מערבית לנוטינג היל. יורדים בתחנת Sheperd's Bush, ב-Zone 2. דרכי הגעה אליו בטיוב בקו central תחנות Shepherd's Bush ,White City. או בקו הורוד ולרדת בתחנות: Wood Lane and Shepherd's Bush Market. לינק.

* קניון ברנט קרוס אמור להיות קניון זול יחסית. מגיעים דרך הקו השחור ויורדים בתחנת brent cross. לינק.

* אזור קינגס רוד מלא בחנויות עיצוב.

*חנות עיצוב מהממת שאדריכלים ומעצבים עפים עליה.

* ליד רחוב אוקספורד יש את המדרחוב הזה שהוא רחוב קטן מלא בבוטיקים קטנים ובתי קפה. זה גם שם הרחוב carnaby st. יש שם מתחם של שלוש קומות עם בוטיקים ברחבה מסביב לבית קפה. יש בוטיקים וחנויות כמו ריפליי, דויד וגוליית (חנות של בגדים מגניבים, בובות וגדג'טים), ה-חנות של נעלי אירגיולר צ'ויס (מי שלא יודע מה זה שיצא לי מהבלוג עכשיו), וכמובן חנות של ד"ר מרטין (ומי שחושב שזה רופא שגם לא יחזור לבלוג שלי).

* קבלת החזר מס בשדה התעופה: יש להגיע עם המזוודות לדלפק החזר המס. לא לשכוח לעשות את זה ממש בהתחלה כי יש אפשרות שיבקשו לראות את הקניות אז תתכוננו למאורע.

 מסעדות בלונדון

* זכיתי להיות במסעדת הדים סאם שזכתה כהכי טובה (כך לפי טיים אאוט לונדון) שנמצאת בצ'יינה טאון. היא לא יקרה ושמה Dumpling's Legend. בכלל בצ'יינה טאון יש דוכני באו מעולים, וגם דוכן עם קבב סיני מדהים שאתם חייבים לנסות (הדוכן נמצא ליד הפגודה באמצע). www Dumpling's Legend.com

* yauatcha מסעדת דים סאם יקרה ומעולה בסוהו.

* רשת BUSABA EATHAI פיוז'ן אסייאתי. יש מלא סניפים וזה מצויין. אוכל איכותי ושייקים מיוחדים עם סגסוגות מיץ נדירות. לינק.

*  מסעדה הודית טרנדית מגניבה. זה טיפ שקיבלתי, לא אכלתי שם, אוכל הודי זה לא הפייבוריט שלי.

* סושי סמבה- בגלל העיצוב הייחודי והמיקום במגדל הגבוה שמשקיף על כל העיר. וזה לא זול. רחוב: Heron Tower, 110 Bishopsgate, London, Greater London EC2N 4AY, UK

הוראות הגעה: יש הרבה תחנות אנדרגראונד באזור, אפשר לרדת ב-Liverpool Street וללכת קצת ברגל.

* רשת המסעדות של השף העירום ג'יימי אוליבר, לא כל כך יקר וטעים מאוד. לינק.

* המבורגר שווה1– הליכה קצרה מרחוב אוקספורד. מאוד קרוב לתחנת התחתית BOND ST ולבית הכלבו סלפרידג'ס. לינק.

*המבורגר שווה2– בקובנט גרדן. מבחינתי הוא הכי טעים בעולם. בניו יורק חרשתי עליו. לינק.

* המבורגר שווה3– Honest Burger- Located in Brixton Market – a nice market in south London.              Website: /

* שוק בורו Borough Market נמצא בקרבת גשר לונדון. זהו שוק אוכל חביב ששיא הפעילות היא בימי שבת. יש דוכני אוכל עם בשר, וופל בלגי, אוכל אורגני, יינות וגבינות ומה שבא לכם. הוראות הגעה: תחנת רכבת תחתית: Borough אוLondon Bridge. באמצע השבוע הוא נסגר ב-17:00 אחה"צ ובשישי ב-18:00. בשבת לא ביררתי.

* כאשר יוצאים מTower of London (ארמון מדהים ובו כל תכשיטי המלוכה) סורו מזרחה, עברו את גשר לונדון עד שתגיעו לרציפי קתרינה. כל יום בשעות הצהריים יש שם שוק אוכל ברחוב Mews st. זהו שוק זול מאוד מגוון ושמח. הגעה דרך טיוב בתחנה Tower of London.

* victoria park pavillion, שנמצאת בפארק ויקטוריה הנפלא. זו מסעדה אורגנית והיפסטרית כיאה לאזור. יש שם ארוחות בוקר נפלאות על האגם.

* באזור Angel Islington יש את אוטולנגי OTTOLENGHI שפתחו יותם אוטולנגי וסמי תמימי ישראלים במקור, והאוכל דומה למה שמציעים במסעדה שלהם בארץ. למרות זאת זו אחת המסעדות המדוברות. סניפים נוספים קיימים גם בשכונת נוטינג היל, אילינגטון וקנזיגטון. לינק.

* הקפה בלונדון הוא לא הקפה הדוחה שיש בניו-יורק. הוא קפה מצויין. חפשו את מיטב בתי הקפה השווים בעיר באתר.   ועוד לינק.

* אוהבים קאפקייקס? מבחינתי זה רק דבר יפה שעשוי מעוגת שיש פשוטה עם צבעי מאכל ומעל קישוטים ממרגרינה. עדיין אוהבים קאפקייקס? לכו לחנות קאפקייקס בקובנט גרדן. היא פינתית, ורודה וקטנה. לינק.  

שווקים בלונדון

* שווה ביותר- שוק ספיטלפילד (Spitalfields Market) – שוק מאוד נחמד הפועל בכל השבוע ובימי ראשון, שהוא היום העמוס ביותר. כל יום יש משהו אחר והמתחם כולו מקורה ככה שאם יש לכם יום גשום אז לכו לשם. כתובת: 16 Horner Square. שעות פעילות: ראשון: 09:00-17:00. שלישי (עתיקות ורטרו): 8:00-17:00, שישי (אופנה והלבשה): 9:00-17:00. הגעה: טיוב לתחנת יורדים בתחנת Liverpool street והליכה קצרה ברגל.

* לא רחוק מספיטלפילד יש את זה. פרוייקט מגניב של עיצוב וחנויות. אלו שתי קומות העשויות ממכולות (פרוייקט ירוק) שהחנויות בו כל הזמן משתנות. בשורה למטה יש מעין קניון פופאפ עם פריטי עיצוב מיוחדים, בגדי מעצבים הזויים ועוד, ובשורה מעך יש מסעדות ודוכני אוכל. זה נפתח ב-12:00.

יש שם חנות קוסמטיקה מיוחדת ומגניבה.

*מרחק 2 דקות הליכה משני השווקים שלמעלה יש את שוק פטיקוט ליין (Petticoat Lane) – זה שוק לא מומלץ, מלא גרוטאות וג'אנק, מרגיש מטונף כזה. מוכרים שם דברים שאני מזמן כבר הייתי זורקת לפח. ממש אפשר לוותר.

* שוק הפרחים נפתח בימי ראשון. Columbia road market. עדיף להגיע לפני 11:00 אחרת ממש צפוף. יש גלריות, בתי קפה, והרבה הרבה פרחים.

* שוק בורו Borough Market נמצא בקרבת גשר לונדון. זהו שוק אוכל חביב ששיא הפעילות היא בימי שבת. יש דוכני אוכל עם בשר, וופל בלגי, אוכל אורגני, יינות וגבינות ומה שבא לכם. הוראות הגעה: תחנת רכבת תחתית: Borough אוLondon Bridge. באמצע השבוע הוא נסגר ב-17:00 אחה"צ ובשישי ב-18:00. בשבת לא ביררתי.

* שוק קמדן טאון – לכו לשכונת קמדן טאון שחובה לבקר בה. זו שכונה הבנוייה על תעלות מים כמו באמסטרדם. לקמדן רחוב ראשי עם מספר חנויות וגם מספר שווקים בהם יש הכל כמו בגדים, אקססוריז, עבודות יד וכמובן אוכל עם נגיעות מכל העולם. יש אסיאתי, הודי, מקסיקני, סיני, טורקי ועוד. הגעה בטיוב: Camden Town. יום ראשון הכי עמוס אבל אפשר לבוא באמצע השבוע בין 10:30-18:00.

 * שוק מלטבי- שוק אוכל נפלא נוסף שעדיין לא התגלה לספרות הטיולים הוא Maltby Street Market. שוק אוכל די מחתרתי, אבל לונדוני אמיתי. פתוח רק בימי שבת בבוקר. כדאי לנסות למצוא שם את מסעדת הפנקייקס. קצת קשה כי זה בעיקרון מוסך/ מחסן שנראה ככזה ורק בימי שבת בבוקר הופך למסעדת פנקייקס זמנית. הם מכינים כל שבת סיר של בלילה ומגישים רק פנקייקס (מעולים) עד שנגמר ואז סוגרים. קצת קשה למצוא אותם כי הדלת בדרך כלל סגורה ואין ממש שילוט שמכווין לשם. לינק.

עוד לינק. ועוד לינק.      Maltby Street Market: Ropewalk

* שוק פורטובלו– שוק העתיקות בשבת בבוקר חובה! זה נמצא בנוטינג היל ברחוב portabello rd. למביני עניין-ניתן למצוא שם ארט נובו מקורי. מבחינתי כל השאר לא מעניין… J יש בנוסף מיליון דוכני בגדים, פריטי יד שניה, דוכני ופל בלגי, חנות של אול סיינטס עם מכונות התפירה שבחלון ודוכני אוכל. שעות על גבי שעות של הנאה.

* אחרי הביקור בשוק חייבים לאכול את הפיש אנד צ'יפס עם כוס בירה גדולה וקרה  – הכי טעים שיש בפינת רח' פורטובלו ונוטינג היל במסעדת- sun in splendor pub. לינק.

* לא חובה ללכת- שוק בריק ליין (Brick Lane Market) – שוק לבגדים זולים ולא איכותיים הפועל בימי ראשון בבוקר בלבד וממוקם בשכונת בריק ליין שבמזרח לונדון. השוק פתוח בימי ראשון מהשעה 8:00- 15:00. הגעה: טיוב: קו London Overground לתחנת Shoreditch High Street 31 או תחנת Aldgate East. הקליקו פה או פה.

זהו. סיימתי פה 2,726 מילה על לונדון ותאמינו לי שיש לי עוד. כמו שכבר ביקשתי, אם יש לכם הערות, טיפים משלכם וכו' תרגישו חופשי לכתוב לי בתגובות. לא צריך להיות רשומים לבלוג או לוורדפרס כדי להגיב, אבל זה יהיה נחמד מצדכם אם תעשו share או תירשמו לבלוג (ותזכו בתמורה לחיי נצח ולאהבתי חסרת הפשרות).

תודות: אסנת פרייגר, לטל ולאביבית פורת.

רוצים לראות דברים שלא תראו באף מקום אחר? לחצו כאן ועקבו אחרי באינסטגרם

IMG_1721
 בעלולי כל כך חתיך!!!!!!!!!!!!
IMG_0886
בעצם זה טוב שאין את זה בארץ אחרת כבר הייתי בשומרי משקל
IMG_0866
מסעדת הדים סאם הכי טובה לפי טיים אאוט
IMG_0791
אני שותה מי קוקוס טרי ברחוב
IMG_0785
אוכלת המבורגר בשייק שאק עם גרי המבורגרי
IMG_0765
רולס רויס בנוטינג היל
IMG_0756
שקיעה. מה צריך יותר מזה.
IMG_0739
מוקדש לאסנת
IMG_0729
דינוזאור של אייפון
IMG_0804
ככה זה על כל מעבר חצייה. וטוב שכך.
IMG_0795
זריחה בלונדון. תזכירו לי למה אני קמה כל כך מוקדם בעצם?
IMG_0806
בניין המלפפון.
IMG_1759
שיער ירוק קצוץ דק. כמו מתכון לסלט. או כמו מה שנינט עוד לא עשתה.
IMG_1741
מזל שלא ירד לנו גשם בכלל.
IMG_0887
אין כמו לונדון בלילותה
IMG_0895
נקודת מבט
IMG_1689
סתם. יושבים. שבת בוקר
IMG_1698
סימטריה מושלמת

IMG_0801

IMG_2442
אוהבת את התמונה הזו משום מה
IMG_2220
לא, זה לא ניו יורק. זה לונדון! התמונה הקבועה שלי עם כל סנאי בכל יבשת. מוקדש לציפי שגב
IMG_1711
הצעת הגשה

IMG_2180 IMG_2200 IMG_2291 IMG_2295 IMG_2297 IMG_2340 IMG_2388

IMG_0713
לפני העליה למטוס

על המטוס, רגע לפני


35 מחשבות על “טיפים ללונדון London tips

  1. אביגיל, הצלת אותי!!!
    ביום ראשון אני נוסעת עם הבן שלי לשבוע ללונדון טיול של "חודש לפני גיוס "-הטיפים שלך יהיו התנך ומורה הדרך שלי לטיול!!
    מדהים-ממצה-ענייני.
    פשוט,מלכה♥♡♥♡
    בשמי ובשם יותם-תודות.

    אהבתי

  2. אביגיל היקרה. הבלוג מקסים ושימושי, אני מקווה בקרוב. וריגשת אותי עם הסנאי..xxx

    אהבתי

  3. פירוט מדהים , לא חושבת שאפשר להתעלות בקלות על כתיבה מפורטת ומסודרת כזו , בהחלט עושה חשק לנסוע , שממילא יש לי .

    אהבתי

  4. תודה רבה על הטיפים. והתמונות עושות ממש חשק לטוס לשם. התמונה של הגלגל הענק בשקיעה פשוט מדהימה!

    אהבתי

  5. ביום שישי אני טסה עם הבנים שלי לשמונה ימים. טיפים משובחים ולעניין. תמונות מקסימות. אני מתרגשת בטרווווף

    אהבתי

  6. אני ובתי נוסעות ללונדון בקרוב. המלון שוכן בראסל סקוואר. האם צריך טרוולקארד?

    אהבתי

    1. היי אורנה, אני לא יודעת כמה אתן מתכוננות להסתובב וכמה רחוק, וכמה ימים. אם זה פחות משבוע ואתן מסתובבות באזור המלון אז אל תקנו.

      אהבתי

  7. בוקר טוב אביגיל. נוסעות לשבוע. ורוצות להגיע לכל האטרקציות המרכזיות ואולי לטירת ווינזדור.

    אהבתי

  8. הי אביגיל. אני והבת שלי נוסעות ללונדון לשבוע מלא. האם כדאי לקנות את הלונדון פס?

    אהבתי

    1. היי,
      את מתכוונת לטראוול כארד כמו שכתבת בתגובה הקודמת. אם אתן נוסעות לשבוע יש לך 2 אופציות להוזיל את הנסיעות ברכבת התחתית:
      1. טראוולכארד travelcard.
      2. אויסטר.
      המלון שלך הוא מרכזי יחסית, אבל הרבה פעמים כדי להגיע לכל האתרים ברחבי לונדון משתמשים ברכבת התחתית שהיא הדרך המהירה והיעילה להתנייד. תבדקי שם בתחנת רכבת (לא כל התחנות מוכרות את הכרטיסים הנ"ל אז תתייעצי במלון לאן ללכת) מה העלות של כל אחד מהכרטיסים שכתבתי עליהם, גם גיל המשתמש משמעותי למחיר, ותחליטי מה מתאים לך יותר.
      אשמח ללייק בעמוד שלי בפייסבוק
      https://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%94/194123357334163?fref=ts

      נסיעה טובה.

      אהבתי

  9. אחלה פוסט, ממוקד וכתוב מעניין- תודה!!
    והתמונות ממש עושות לי חשק להגיע כבר..

    אהבתי

  10. יופי, האם הבלוג עדיין פעיל? שאלה בקשר לכרטיס תחבורה, המלון נמצא באיזור 3, האם יש כרטיס לאיזורים 1-3? נמצאים בלונדון 5 ימים מלאים, זוג, איזה כרטיס מומלץ לקנות? תודה

    אהבתי

    1. הבלוג מאוד פעיל:-) את מוזמנת להירשם. לגבי איזה כרטיס לקנות- אין לי מושג, זו שאלה מאוד נקודתית. הכי טוב לשאול במלון כשאת מגיעה לשם והם ייעצו לך.

      אהבתי

כתיבת תגובה