ביקורת מסעדה אריא

IMG-20141013-WA0005                                                                                                                                                                                                      צילומים: אביגיל ויוני גרא

למסעדת אריא הגענו באחד הערבים לפני החג. הקרירות תפסה את מקומה של הלחות והרגשנו שהסתיו כבר הגיע. אחרי שנכנסנו לאריא בכלל הרגשנו בחו"ל- המקום יפיפה, נעים, מלא בתיירים ומקומיים והכל מאוד פנסי. המוזיקה היתה בווליום חזק יותר משל מסעדות אבל חלשה יותר מברים כשהיא נשברת מדי פעם ע"י השקת כוסות שמפניה. אגב בכל ערב מתארח די ג'יי אחר, ככה שאני לא מתחייבת על סוג המוזיקה שתשמעו. השולחנות רחבים יחסית והשירות היה מעולה מהרגע הראשון. מסעדת אריא ממוקמת במבנה לשימור בתל אביב ברחוב נחלת בנימין שבעבר גר בו יואל משה סולומון. המבנה דו קומתי כשהקומה העליונה היא קומת המסעדה עליה מנצח השף גיא גמזו ובקומת הכניסה ממוקם בר הלאונג' שגם בו ניתן ליהנות מהתפריט של גמזו לצד תפריט קוקטיילים עשיר.

20141007_212143_resized

את הלחם שקיבלנו בהתחלה קיבלנו עם צלוחית ריקה ליד, והמלצרית באה במיוחד למזוג לנו שמן זית ובלסמי ועשתה זאת בטקסיות חגיגית. קיבלנו את התפריט ולצידו את הספיישלים של אותו ערב שכללו, בין השאר, משולשי פסטל עם בשר סרטנים כחולים לצד רוטב אסיאתי. כמובן שניסינו אותם והם היו פריכים, מלאים בנדיבות בסרטנים וטעימים עוד יותר עם הרוטב. כדאי לקחת לצד זה ובכלל, את אחד הקוקטיילים השווים שמגישים באריא. אהבתי במיוחד את התפריט המגניב שלהם. תקראו ותבינו. בכל מקרה יש שם שילובים מיוחדים ושווים.

IMG-20141013-WA0007

המשכנו לקוקי סאן ז'אק (68 ₪) שהגיעו על קרם שקדים לבנים וביסק סרטנים כחולים. הקרם היה במרקם נכון ומדוייק, סמיך ונימוח שהשתלב יופי עם הקוקי סאן ז'אק. אלו היו רכות וטריות עם צריבה קלה, וביחד הכל הפך למעדן ממכר.

IMG-20141013-WA0006

המשכנו למנות ראשונות בשריות כמו שקדי עגל על קרם ערמונים וכרישה לבנה שהגיעו עם פרמז'ן מגורר ברוטב פורט מצומצם (72 ₪). השקדים היו עשויים נכון, בפנים רכים ובחוץ שחומים. הם היו רכים וטובים והפרמז'ן שנמסה לאיטה על גבם של השקדים עשתה להם רק טוב והפכה את השקדים למנת חובה מושלמת (אני יודעת כי שמעתי כמה אנחות מכיוון בעלולי), חורפית ומנחמת.

IMG-20141013-WA0003

עוד מנה שטעמנו היא רביולי כבד אווז שהגיע ברוטב רום מזוגג ברוזטה ביתית וצימוק איראני (68 ₪). זו מנה מתקתקה למי שאוהב. כבד האווז היה במרקם של מחית בתוך הרביולי שיותר נראו כמו טורטליני בצורתם. הפסטה היתה עשויה אל דנטה, והכל ביחד עם הרוטב היה מוצלח אבל מי שמחפש טעמי כבד אווז בולטים יותר, לא ימצא אותם במנה הזו.

ייחיח

אחרי הפסקת סיגריה על המרפסת הקטנה והרומנטית המשקיפה לרחוב המשכנו לעיקריות. לקחנו צלעות טלה מנצרת על קרם שעועית שחורה וטחינה עם ציר טלה (165 ₪). ההגשה היתה מאוד יפה ועל פירה חמאתי מפנק שלידו פירה בטטה הגיעו שלוש צלעות טובות ועסיסיות, בלי יותר מדי התחכמויות כדי לתת במה לחומרי הגלם האיכותיים, פשוט בשר טרי וטוב שעשוי במידה הנכונה אך חבל שבמחיר הזה מגיעות רק שלוש צלעות ולא יותר.

4565ט6'4

עיקרית נוספת שבחרנו שבעצם היתה המנה הכי טובה הערב (ככה לפי האנחות שיצאו מפי בעלולי) היא נתח קצבים שהגיע צרוב במחבת על קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה שרופה עם ציר מח עצם חרדלי (98 ₪). הבשר היה רייר, תראו כמה יפה הצבע האדום שלו בתמונות. כרישה לא מצאתי, אבל צרור פטריות שימז'י שלא הוזכרו בתפריט במנה, פיצו על החסר. הכל היה רך, נימוח טעים וטרי. בצד היה חרדל עצבני שקצת שיחקנו איתו כדי לקבל טעמים נוספים. הרוטב היה מצויין ונכון וקרם הארטישוק כמו פירה קטיפתי שסגר את הכל. על קינוחים ויתרנו, אני האשמה, מודה, והלכנו הביתה לסיים את העונה השנייה של אורפן בלאק (מומלץ)!.

20141007_224351_resized

ר565ר6קרע

אם אני אנסה לסכם את זה, אריא היא מסעדה טרנדית אך עם תחושה קלאסית-אירופאית, אווירה יוקרתית ומחירים בהתאם (אך יקרים מדי לטעמי), השירות סופר מקצועי ואדיב, האוכל מצויין והקוקטיילים פיצוץ.

אריא. רחוב נחלת בנימין 66 פינת יהודה הלוי, תל אביב. 03-5296054.

 עוד כמה תמונות ותפריט הקינוחים:

New Image6

New Image4

IMG-20141013-WA0002

 20141007_225930


5 מחשבות על “ביקורת מסעדה אריא

  1. ביקורת מצוינת, והמנות נראות מגרות.
    האמת ששמעתי כבר על המסעדה, והביקורות שקראתי היו בערך באותו קו: אוכל יוקרתי וטעים מאד, אבל גם יקר.

    הערה קטנה, לטובת המחפשים את המסעדה: באתר שלהם השם מופיע רק באנגלית, בrest בתור "ארייה" וב-2eat כ"אריא". הכי טוב להסתמך על הכתובת 🙂

    אהבתי

    1. היי,
      תודה על התגובה וזה נכון לגבי הגיגול, זה קצת קשה למצוא, אבל אחרי הביקורת שכתבתי הרבה מגיעים לבלוג שלי ודרך זה מוצאים את האתר של המסעדה.

      אהבתי

  2. היי, אכלתי שם לפני שנה בערך. המחירים גבוהים מדי ואני רואה שנשארו כך. תמחור האלכוהול מופרך למדיי. גם אני אכלתי את הקוקי סאן ז'אק וזו באמת אחת המנות הטובות שאכלתי. כשאני הייתי היו חסרים חלק מהפריטים בעיקריות והיה מאכזב. אני יצאתי מאוד מאכוזב מהמסעדה ובהרגשה שהוצאתי יותר מדי כסף על מעט מדי תמורה. בנוגע לביקורת שלך, קודם כל פעם ראשונה שאני מבקר בבלוג ומאוד אהבתי אותו ואת הכתיבה שלך. מאוד נעים ונחמד. אני חושב ש 4 רביולי (טורטליני) כבד אווז במחיר כזה זו פשוט חוצפה.. כמו גם הצלעות טלה – 165 ש"ח למנה כזו? ראיתי סרטון באינסטגרם של יהונתן רושפלד על איך המסעדה שלו מקבלת מהקצב את הצלעות טלה וכמה בזבוז יש עד שמגיעים לצלע עצמה כפי שהיא מוגשת, אך עדיין אין הצדקה בעליל למחיר כזה. פשוט אין… מסעדה לעשירים מבחינתי. עכשיו יש לו בימי ראשון – עבירי ומוצ"ש תפריט טעימות עם 6-7 מנות ב 129 ש"ח לאדם שנשמע לי מעניין, אבל סתם כך להגיע אליו – אין סיכוי שאחזור.

    אהבתי

כתיבת תגובה