ביקורת מסעדה יומנגס ומה הקשר לדאעש?

New Image
הפיה השחורה שבעה

בזמן האחרון אני כל הזמן שומעת על יומנגס, מסעדת המבורגרים מיוחדים שתקועה לה אי שם בעמק חפר וש"אני חייבת ללכת אליה כי שם הכי טעים בעולם". שמעתי את זה לא מאחד ולא משניים שחפרו לי בנושא. עוד דבר ששמעתי על יומנגס הוא שמחכים הרבה זמן בתור כי אי אפשר להזמין מקום מראש. וואלה יופי – אני התל אביבית אסע לחצר האחורית של נתניה לאכול ועוד אעמוד שעה בתור? אני??? לא נעים להודות אבל מסתבר שכן…

אז החלטנו החבורה לצאת לשם בחמישי בערב (טעות טעות טעות). הבמאי ואני הגענו ראשונים מכל החבורה, כי פולנים אנחנו ובדמנו זורם דם טהור וגפילטע פיש תוצרת ורשה. מול עינינו ראינו את המקום המדובר- מסעדה הממוקמת בגבה של תחנת דלק (סקסי) צמוד לארומה (למי שלא מסוגל לחכות בתור ומתייאש) עם עשרות, ואני חוזרת, עשרות טינאייג'רס שגם הם באו בחבורות ומחכים בתור. נשמתי עמוק וניגשתי למארחת, היא רשמה אותי ואמרה לי להוריד אפליקציה שתודיע לי מתי התור שלנו מגיע אז הורדתי כי במקרי רעב קשים צייתנית אנוכי. שאר החבר'ה הגיעו ובישרתי להם שכנראה ניכנס עוד שעה ועשר דקות. הם לא אמרו נואש. כולם יוצאי יחידות קרביות שהתכנסו הערב לטעום את ההמבורגרים הכי טובים בארץ, אז חיכינו. בינתיים מלצרית יצאה וחילקה צ'יפס שבישר רעות לכל הילדים שחיכו בחוץ. הצ'יפס היה חום מדי, כזה ששכחו אותו בשמן יותר מדי זמן אז מיד התחלתי לחשוד.

1484590_10152520725772196_5148782200847353017_n
ככה נראית האפליקציה

כל כמה דקות בדקתי את האפליקציה שמיידעת מה מקומנו בתור, תוך שאני נזהרת לא לגעת בכפתור המאוד מאוד מכשיל באמצע המסך של אותה אפליקציה "לביטול התור" שחס וחלילה לא ילחץ אחרי שחיכינו כל כך הרבה זמן. אחרי שעה ועשרים דקות בערך נכנסנו. חזון אחרית הימים. פסעתי פנימה מוכת רעב ומזילת ריר ולא ראיתי אף אחד ממטר. יכול להיות שדרכתי על כמה אנשים בדרך. המקום מחולק לשניים- המסעדה בפנים- המקום היותר נורמלי, ובחוץ, איזור מקורה שזה בעצם מדרכה עם שולחנות וכיסאות. הריח באוויר- כזה שנתפס בבגדים וחייבים לחפוף אחר כך, והרעש- גיהינום עלי אדמות. (בתוך המסעדה פחות רועש). קיבלנו שולחן מרווח באזור החוץ המקורה, ומלצרית ממש חמודה ניגשה אלינו, ישבה איתנו והסבירה לנו במקצועיות ובסבלנות על כל ההמבורגרים. בכלל, השירות פה היה מעולה ומהיר לאורך כל הזמן. אני לקחתי המבורגר עם כבד אווז ובצל מקורמל, הבמאי סיציליאני עם שמאלץ וגבינה (הגבינה או הכבד אווז בתוך הקציצה עצמה) והשאר נעו בין המבורגר חריף לבין מנת צמחונית של פטריות ממולאות. ביקשתי דרגת עשייה מדיום והמלצרית אמרה שזה יוצא די רייר אבל זרמתי. מסתבר שהיא צדקה וקצת התחרטתי שלא ביקשתי מדיום וול. לא נורא. הרעש מסביב היה נורא, מוזיקה מרמקולים צרודים של כל מיני סוגים של טיילור סוויפטים, ופתאום הרעש התחלף. למישהו יש יומולדת! באותו רגע יצאו חמישה מלצרים עם תופים וזיקוקים ועשו כפיים, המוזיקה הוגברה עוד יותר לרמות שתהיתי אם זו אני שצריכה להתחיל לחפש בית אבות מתאים או שבאמת ככה זה מגניב היום אבל אני אצטרך לחפש תרומת עור תוף מחר, ולמזלי אחרי כמה שניות הסיוט הזה נגמר וחזרנו לרעש הרגיל.

***להרשמה לבלוג הכניסו כתובת מייל איפשהו בצד שמאל:-)***

20141211_224747
צמחונים ימצאו פה את המנה הזו של הפטריות הממולאות, צ'יפס וטבעות בצל

20141211_224556

האוכל הגיע, בתחילה טבעות בצל, מנה ענקית  שאני לא התעלפתי אך חברי התמכרו. הטבעות בצל הן לא מהסוג של שבבי בצל חתוכים מצופים בפירורי לחם (שאני מתה על זה) אלה ממש טבעות של בצל אמיתי מצופים בבלילה. הצבע היה שזוף מדי לטעמי וזה היה שמנוני ברמה של צינתור- פויה. הפטריות הממולאות היו מצויינות, עם גבינה כחולה ועוד כל מיני גבינות בפנים, מנה גדולה ויפה. ההמבורגרים הגיעו בטיימינג הנכון ושמחתי שלא ממהרים לתת פה את העיקריות כדי לפנות את שולחננו מהר. ההמבורגר מגיע בגדלים שונים, ואני לקחתי את הקטן 220 גרם. הוא היה מעולה, הלחמניה קצת פחות (מתי אנשים בארץ יתחילו לעשות לחמניות בריוש להמבורגר? זה משפר פלאים את המנה). עם ההמבורגר מגיע הצ'יפס (כלול במחיר ההמבורגר) ששכחו אותו בצי'פסר יותר מדי אז לא נגעתי, והבירות מהחבית מגיעות רק בחצאי ליטר. הכל פה גדול. הכל יומנגס. (ויש גם תחרויות במקום של מי אוכל הכי הרבה אבל זה מיועד לאנשים כבדים ממני שמגיעים למקום וזה ממש לא מעניין אותי). כולם אהבו את ההמבורגרים ותוך כדי הביס השלישי בערך- חשכו אוזניי. עוד יומולדת!!! שיירת המלצרים שוב יצאה עם התופים שלהם, המוזיקה הוחלפה למוזיקה ערבית אותנטית והדציבלים הועלו למקסימום. כל החבורה שלנו החליפה מבטים מיואשים ותהיתי אם דאעש השתלטו על המקום וזו מסיבת תחילת העינויים שלנו, או שבאמת אני צריכה להתחיל לחפש פיליפינית, אבל אחרי חצי דקה הרעש נפסק והרגשתי שעברתי חוויה רוחנית של העצמה אישית וכרגע אני אשה חזקה ומחוסנת יותר. המשכנו לכרסם את ההמבורגרים המצויינים והתכוננו לקינוח. לקינוח יש מילקשייקים של בן אנד ג'ריס במגוון מאוד רחב של הטעמים שלהם כמו צ'אנקי מאנקי, וניל עוגיות, קינמון עוגיות ועוד כל מיני. זה באמת חלומי כי אני חולה על הגלידות שלהם. בעודי בוחרת את המילקשייק שלי (וניל עם עוגיות), מסתבר שעוד מישהו הצהיר שיש לו יומולדת היום ולצערי שוב התחילו החגיגות, התופים והמחולות. רעש רעש רעש. וואלה פה ביפו חוגגים יותר בשקט. פה בעג'מי יורים זיקוקים, יורים במישהו, והשקט חוזר על כנו לאחר דקותיים. קלאסי. החזקנו מעמד והגיעו המילקשייקים עם גבעת של קצפת מפתה מעל. היה מעולה ומשמין אבל למי אכפת. יצאנו שבעים לשמי חדרה הלוהטים וחזרנו הביתה תל אביבה. אם אני ממליצה על המקום? כן, אבל אל תבואו בחמישי-שישי-שבת אלא אם בא לכם להביא אתכם כסאות נוח ולחכות.

ואחרי המילקשייק- דירוג ההמבורגרים האישי שלי בארץ

20141211_232033
מילקשייק בן אנד ג'ריס

ולסיום: דירוג ההמברוגרים בארץ הכי טובים לפי מדד הפיה השחורה:

1. ההמבורגר שהבמאי עושה (הייתי חייבת).

2.      26 Hamburger Gourmet שהלחמניה שלו מבריוש. המבורגר של 2 צרפתיות שפתחו אותו לא מזמן בגן החשמל בתל אביב.

3. וולפנייטס

4. יומנגס

5.עד העצם אקספרס (זה ז'אנר מעט שונה, זול יותר, אבל עשוי ממש מעולה).


11 מחשבות על “ביקורת מסעדה יומנגס ומה הקשר לדאעש?

  1. שעה וחצי כדי להיכנס… בלי הזמנות… זה כשלעצמו היה מונע ממני להגיע לשם (מקום מגורים עכשווי – ים המלח). איפה הכבד אווז בתמונה של ההמבורגר שלך? ולמה כ"כ מעט בצל מקורמל? (או שזו לא התמונה של המנה שלך??) לגבי הבריוש – במסעדה של מלון ממילא (rooftop) יש בדיוק אותה מנה כמו שלך רק עם בריוש… לא טעמתי אבל הרעיון בהחלט הגיוני – עדיף בריוש על סתם לחמניה רגילה. נשמע האמת דיינר אמריקאי די רגיל עם "הבלחות" קטנות. לא חושב שזה כזה רציני אבל לא הייתי כך שאני לא יכול לשפוט. בכל אופן איך המחירים?
    מבין אותך לגמרי על ההתלבטות של מידת העשייה, אני בשלב מסויים בחיים הפסקתי עם המדיום והלכתי על MW-WD, הרבה יותר טעים לי כשהקציצה עשוייה (כמובן בנתחים אני לא אגיע בחיים ל WD…) אני כבר לא יכול לסבול שיש אדמומיות בהמבורגר שלי…
    ובקשר להמבורגר הכי טוב בארץ – צר לי אך עוד לא מצאתי אותו. וגם לא בחו"ל. לא היה המבורגר אחד שגרם לי להשתגע אבל אני אחכה בסבלנות.

    שבת שלום ושבוע טוב!

    תודה רבה על הביקורת, מעשיר את הידע המסעדותי שלי. 🙂

    אהבתי

    1. הי איל מים-המלח (!?!), מה עושים בים המלח? ממה מתפרנסים?
      בכל אופן, הקציצה בתמונה היא שלי וכמו שציינתי הכבד אווז נמצא בתוך הקציצה. אגב נראה לי אני גם עוברת ל-MW-WD. יותר טעים ככה.
      וההמבורגר הכי טוב בארץ ועם לחמניית הבריוש זה ההמבורגר מספר 2 שכתבתי למטה בדירוג שלי. אתה חייב לנסות כשתהיה בתל אביב.
      שבתשלום

      אהבתי

  2. ובכן מה עושים בים המלח? יותר חשוב ממה מתפרנסים, זה איפה אוכלים. ואין. הכל מצריך נסיעה לתל אביב… ובתור מי שבסוף החודש מפוטר מעבודתו (כמהנדס תעשיה וניהול בבית אריזה של תמרים באיזור), עניין האיפה לאכול הופך ליותר מדי מטריד. הפרנסה פחות 🙂
    קראתי על על 26 שהמלצת (משהו בהארץ) ובהחלט נראה מצויין, שאלתי ב"סבב של בייגלה" וקיבלתי תגובות קצת פחות אדיבות אבל יש משהו שעוד למדתי בטיול הגדול בדרום אמריקה – אל תקשיב לאחרים לגבי מקומות – לך לשם בעצמך. אז בהחלט אני אלך לנסות את ה כשיתאפשר…
    שני דברים שעוד חשבתי עליהם לגבי היומנגס:
    1. 230 גרם נשמע לי כמו טריק מסעדני של בעלי המקום – הסטנדרט (לדעתי) הוא 250 גרם ומעניין לבדוק האם זה היה כך בעבר ביומנגס, כי להוריד 20 גרם בהמבורגר זה אומר שעל כל המבורגר הוא חוסך 20 גרם של בשר, ואת יכולה להכפיל לעשות את החישוב כמה הוא חוסך עבור כל המבורגר "מעתה ואילך". יכול להיות שאני טועה אבל בד"כ זה מה שעושים כי הלקוח לא באמת יחסר את ה 20 גרם הללו… (הגיגים של מהנדסים ומסעדנים)
    2. הכבד אווז שבתוך ההמבורגר – עד כמה הוא היה מורגש? האם הוא חתוך לחתיכות בתוך ההמבורגר? האם ציינו בפנייך האם זהו כבד שלם ומה הגודל שלו? כי זה נשמע טריק שמאוד דומה לסעיף הראשון – ושוב אולי אני טועה אבל זה חשוב להבין – יכול להיות שיש שם כמות מינימלית של כבד אווז שרק יתן את הטעם הנלווה ואז באמת המסעדה ענתה על הביקוש ל המנה. אבל בשביל להבין לעומק צריך לדעת מה המחיר של ההמבורגר ה"רגיל" (הבסיסי וכו') לעומת המחיר של ההמבורגר עם הכבד אווז ולעמוד על ההבדל במחירים בין שניהם.

    2 הגיגים שמעניין לחשוב עליהם.

    בכלל, אני נדרש לנושא הזה כי בתור בחור צעיר (מתחת ל 30) האהבה שלי למסעדות לא עולה קנה מידה אחד (כרגע) עם חשבון הבנק שלי ולכן אני נמנע מלהגיע למסעדות בערב ומעדיף את תפריט העסקית.

    אז מה היה לנו כאן – פוסט קצר על מחירים וגרמים + חיפוש עבודה סאב-טקסטואלי עקב פיטורין בסוף החודש. (עבדך הנאמן מהנדס תעשיה וניהול מוכשר ביותר).

    בתיאבון!

    אהבתי

    1. היי ישראל,
      מתחת לתמונה של המילקשייק כתבתי את הדירוג האישי שלי כלפי כל ההמבורגרים בארץ, ומספר 2 זה של הצרפתיות:-) ברור שאכלתי שם! כבר 4 פעמים. אחלה דבר.
      ואתה מוזמן להירשם לבלוג:-) בצד שמאל יש מקום לשים כתובת מייל ואתה רשום.

      שבתשלום שמחה

      אהבתי

  3. רשמתי בסבב של בייגלה פוסט בנושא על המבורגרים ויש הרבה מידע בתגובות שם, לתשומת לב הקוראים את התגובות כאן למטה.
    שבתשלום=שבת שלום ולא = ש+בתשלום…
    שבועטוב

    אהבתי

  4. אני חושב שהיוזר של "הפיה השחורה" כן בקבוצה.
    ד"א, ביררתי עם אחותי והיא אכלה שם לפני משהו כמו חצי שנה את אותו ההמבורגר שלך – היא ציינה שאצלה היה שמן כמהין – עדיין גם אצלך במנה?

    אהבתי

כתיבת תגובה