טיפים לפריז Paris travel tips

ממש קשה פה בפריז, בעיקר להכין ארוחת בוקר. צריך ללכת גם לבולנז'רי, גם לפטיסרי, גם לשרקוטרי, לפרומז'רי, לשוקולטרי, לבושרי ולפיסטשרי. בתל אביב הרבה יותר פשוט- הולכים לבראסרי.

בקיצור, אחרי שביקרתי בצרפת כמה וכמה פעמים עם דגש על פריז, אני מפרגנת לכם טיפים נקודתיים על מספר דברים שכדאי לשים עליהם דגש.

201111
אותה טבעת, אותו שעון, ואותו חיוך מלפני 24 שנה

לעלות לאייפל- יש תור ארוך מבאס, אז נסו לקנות מראש כרטיסים באינטרנט ללא תור.

כנסיית נוטרדאם. יפה, מרהיבה, קסומה, גותית. אפשר גם לטפס למעלה לראות את השדים המפוסלים באבן ואת המרזבים המיוחדים שגם הם בצורת שדים/גובלינים. הסיפור על הגיבן מנוטרדאם נולד פה. אם לא בא לכם לטפס למעלה ולחכות בתור אז כנסו פנימה לסיור מרהיב. זה חינם. יש ויטראז'ים מדהימים, אווירה של קדושה ועוד דברים שתחוו בעצמכם.

נסיעה במטרו לכל מקום- מאוד נוח. לכל כיוון זה עולה 1.40 יורו. שימו לב שבמכונה במטרו של רכישת הכרטיסים: אם קונים 10 כרטיסים ביחד מקבלים הנחה של 40 סנט לכרטיס, שזה משתלם. בגדול זה חוסך 4 יורו.

20150430_173509
צילום: אביגיל לאפין גרא

עיחיעחח

 דיסנילנד – חובה בכל גיל. זה יקח לכם יום שלם. שווה לקנות כניסה גם לאולפני דיסני שנמצאים ליד. יש כרטיס משולב שניתן לרכוש באינטרנט שחוסך תורים ונותן כניסה ישירה לכל המתחם.

באולפני דיסני יש כמה דברים מגניבים, כמו למשל סט של הסרט ארמגדון בו אתם נכנסים לסט כשחקנים וחווים שריפה, התרסקות של החללית ועוד. יש גם מופע פעלולים ארוך של חצי שעה בו תראו פעלולני רכב ואופנועים קופצים דרך קירות ומעל משאיות או למשל רכבת בה המבקרים נוסעים שנעצרת כדי להמחיש פעלולים (שקורים ממש מולכם) כמו משאית נשרפת ומיני צונאמי.
עוד מתקן שווה- מגדל הטרור בו יש מעלית אימה שנופלת 12 קומות ועולה ונופלת שוב. לא לבעלי לב חלש ונשים בהיריון.
לחלק מהמתקנים יש תורים מהירים fast pass שמראש לוקחים פתק לתור במכונה ליד הכניסה למתקן וזה נותן את השעה בה ניתן להגיע ללא תור כשיש 2 אופציות למקרה שלא הגעתם בזמן כי הייתם במתקן אחר (למשל כניסה לשעה 13:25 וגם לשעה 14:00).

בדיסנילנד יש מתקן חדש יחסית ומקסים בהשראת הסרט "רטטוי" עם תור ארוך ארוך שלוקח אותך למסע עם רמי העכבר בין סירי המטבח ואתה מרגיש לרגע כעכבר קטן בעולם של ענקים. יש בכניסה תור ליחידים שממלאים חורים במתקן, ככה ששווה ללכת על זה ולהיות 5 דקות ללא בן הזוג אבל לפחות לא לעמוד בתור הארוך.

20150501_115333

מפתיע, אבל יש מסעדות ממש מעולות בדיסנילנד (קחו עלון בכניסה לאתר) והן ממויינות לפי מחיר, סגנון הגשה (אכול כפי יכולתך, מסעדה רגילה או פאסט פוד) וסגנון מטבח (אסיאתי, אמריקאי, צרפתי ועוד). הכי שווה- המסעדה הקאריבית במתקן שודדי הקאריביים. למות מעונג.

ליד מתקן רטטוי יש את המסעדה מהסרט באותו עיצוב אבל עם טוויסט פסיכי ועם אותן מנות צרפתיות מהסרט. לא אפרט כדי שתופתעו.

 אוכל בפריז

קשה ליפול על מסעדה לא טובה בפריז, אבל גם זה קורה וגם אנחנו התאכזבנו מכמה מסעדות בינוניות. בכל אופן אמליץ פה ממש על קמצוץ של מסעדות ששווה להשקיע ולאכול בהן.
*מסעדה le dome du marais מאוד יוקרתית ונחשבת. לאתר.

*מסעדה של שף מספר 1 בעולם – אטלייה דה ג'ואל רובושון L'Atelier de Joël Robuchon Paris כדאי לאכול שם אם יש לכם אובליגו רחב. לאתר.

*מסעדה שאכלנו בה- כוכב 1 של מישלן – Le Restaurant: 13 des Beaux-Arts, Paris אכלנו שם והיה מושלם. מחירים כמו בארץ, לפחות בעסקית של הצהריים.

המנה העיקרית. צילום: אביגיל לאפין גרא
המנה העיקרית. צילום: אביגיל לאפין גרא

*מסעדה של מקומיים שיושבים ביחד כולם בשולחן ואוכל צרפתי מסורתי. Chez denise- la tour monthlery ברחוב קטן ליד les halles. מאוד אותנטי ולא פלצני.

צילום: אביגיל לאפין גרא
צילום: אביגיל לאפין גרא

מתוק

מה שטוב זה שכמו שהקינוחים שלהם טובים- ככה הם יקרים, אז לא תוכלו לאכול הרבה וכך פחות תשמינו.

IMG_3076
LADUREE צילום: אביגיל לאפין גרא

*Laduree- המקום שנראה כאילו נכנסתם לתוך אגדה. פשוט תלכו לשם. יש שם עוגות אישיות מעוצבות או עוגות גדולות ומפוארות, מקרונים מצויינים וגם ארוחות בוקר של מאפים מקומיים וחביתות בכל מיני גרסאות. יקר, אבל שווה. כשתשבו שם תרגישו בארמון מלכותי או בבית בובות מפואר בגודל טבעי. יש כמה סניפים, ואני ממש מכריחה ומצווה על כל מי שנוסע לפריז לאכול שם, לפחות משהו קטן. גם יש להם בשמי אווירה לבית ונרות בריחות שלא תמצאו באף מקום אחר. יש גם חנות שלהם בשדה התעופה אבל הבושם עולה בדיוק אותו דבר ואין הנחת מס. לאתר.

*שוקולד מיוחד שיש לו סניף ברובע הלטיני, אזור ששוה ביקור, כתובת bd saint germain 132. לאתר.  יקר ושווה. יש לו סניפים שונים בכל צרפת ושניים בפריז. לרשימת הסניפים. אני הכי אוהבת אותו מכל חנויות השוקולד.

*שוקולד בוטיק נוסף, חובה לחובבי השוקולד: פייר הרמה PIERRE HERME הוא הקרטייה של השוקולדים. כל פרלין או מקרון עולה כמעט 2 יורו. נסו את הפרלין קינמון או הפרלין קרמל עם המלח בפנים.72 rue de Bonaparte 75006 Paris לאתר.

*עוד שוקולד בוטיק מעולה- Chocolats Mussy/ Le marais/ 8 rue du bourg-Tibourg ואני ממליצה על הפרלין Lavende שיש לו טעם של לבנדר וקינמון. כל פרלין עולה בסביבות 1 יורו. לא פשוט…

*קונדיטוריה הוגו וויקטור היוקרתית. Hugo & Victor ממש כמו חנות תכשיטים. המחיר- בהתאם. לאתר.
Add: 40 Boulevard Raspail, 75007 Paris Tel: +33 1 44 39 97 73

*L'éclair de Genie- האקלרים הכי מדהימים שתאכלו בחיים שלכם, הקונדיטור שם נחשב לגאון של האקלרים. מומלץ ללכת כמה פעמים וכל פעם לטעום טעמים אחרים. זה נמצא במארה.  14 rue pave מה זה אקלרים? סירה קטנה מבצק, בפנים קרם פטיסייר, פודינג או קצפת, מעל פירות וג'לי ועוד דברים. לפעמים גם שוקולד. כנסו לאתר ותבינו את הפלא. לאתר.

מלוח

1. Boulangerie Régis Colin מאפייה שזכתה בפרסים על הקרואסונים שלה, ויש לה גם בגטים מטריפים. יש דיבור על הטארט שקדים ומרציפן שלהם שנקרא Baguette aux cereales, ונחשב לטארט הטוב ביותר בעיר. כתובת: 53 Rue de Montmartre ,2nd arr ליד תחנת המטרו Sentier (קו 3).
2. Le Grenier À Pain Abbesses- המאפיה שנבחרת בכל שנה למספר 1 בפריז. תצטרכו כמובן לעמוד בתור. יש בגטים וקרואסונים ששווים את הצמיג שיצמח לכם במותניים כשתחזרו לארץ. כתובת: 38 Rue des Abbesses ,18th arr ליד תחנת המטרו (קו 12).
3. קרואסון מעולה גם פה Boulangerie 134 RdT 134 rue de Turenne 3eme.
4. משום מה לצרפתים יש קטע עם פרחי הסיגליות וזה ה-דבר הכי טרנדי עכשיו. תמצאו בסופרמרקטים סוכריות בטעם סיגליות ובבתי קפה מקרונים מסיגליות סיגליות ופרלינים בהתאם. רוצים משהו אקסטרה אורדינר? קבלו קינוח סיגליות CARL MARLETTI כתובת 51 rue Censier פתוח שלישי עד שבת 10:00 עד 20:00 מטרו: תחנת Censier Daubenton.

צילום: אביגיל לאפין גרא
צילום: אביגיל לאפין גרא

מיתוסים

1. כן, עשו לנו פרצוף כועס ואמרו !!!!!!!noooooooooooooo אחרי שאחד מבני הזוג, ואני לא אנקוב פה בשמות, שהזמין קולה במסעדה… מאז הוא לא הזמין יותר קולה אלא רק מים או בירה.
2. כן, הם אוכלים רגלי צפרדעים וגם אנחנו טעמנו. יש לזה טעם של עוף משולב בפירות ים, אין לי דרך אחרת להגדיר את זה. זה נחמד, אבל לא אחזור לאכול את זה שוב כי יש דברים אחרים שעושים לי את זה יותר.
3. לא, הם לא אוהבים לעבוד יותר מדי. הם די נהנתנים ובכל הזדמנות הם ישארו בבית או ישבו מול נהר הסיין וישתו כוס יין, גם אם זה בעשר בבוקר, אז אל תתפלאו אם הם לא יפתחו את חנות הבוטיק שכל כך חיכיתם שתיפתח כי אתמול (גם) היה סגור.
4. לא משאירים טיפים בצרפת. אפשר לעגל את החשבון למעלה מבחינת הסנטים. אפשר גם להשאיר 10%, אבל באמת שלא חובה כי זה כלול בחשבון.
5. הצרפתים לא אנטיפתים, הייתי בצרפת כמה פעמים ותמיד רובם היו נחמדים. חייכו אליהם ותקבלו חיוך בחזרה.
6. הקפה שם לא משהו. פחות גרוע מבניו-יורק, אבל עדיין כל ישראלי שחוזר משם אומר שהוא פשוט לא טעים.

אתרים מעניינים

שוק ומוזיאון יד שניה- לאתר.  כתובת 80 quai de Jemmapes פתוח כל יום בין 11:00-14:00 אבל תוודאו באתר שלא פתאום לקחו לעצמם יום חופש.

שוק הפשפשים בצפון העיר. הוא מתחלק לשניים: איזור של דברים זולים וחיקויים, ומאחורי זה שוק עתיקות מקסים, נעים, שקט ורגוע. יש שם מציאות אם אתם כמוני בקטע של איסוף עתיקות. הם גם מאוד נעימים והמיקוח איתם כל כך אלגנטי ומנומס שממש היה לי קשה להוריד להם את ה-30% על מה שקניתי…

קפיצה שופינג

SEPHORA- יש מלא סניפים.
KIKO Milano- חנות איפור שווה שלא כולם מכירים. מניסיון- הצלליות שלהם מסוג water eyeshadow הכי טובות בעולם, יותר ממאק, טובות גם ליבש וגם לרטוב, יש להם צבעים הורסים וזה לא יקר.
MAC מלא סניפים. יותר זול מבארץ.
נאף נאף- ממש שווה, וזה גם מזכיר את הניינטיז כשזה היה בארץ. יש גם בנטון אבל מרוב שזה משעמם אפילו לא נכנסתי.
זארה, MAC, ברשקה, H&M, קוקאיי, כל המקומות הקדושים יותר זולים מהארץ ויש את אותם דגמים פלוס אחרים.
קניון BHV. בקומות העליונות יש בגדים של מותגים כמו אורבן אאוטפיטרס,  דזיגיואל ועוד שווים.
שאנז אליזה- אין שם יותר מדי דברים מעניינים חוץ מ-H&m, עוד רשת חנות בגדים מקומית, והכי מגניב שם זה אולמות התצוגה של הרכבים שאפשר להיכנס ולשחק באטרקציות כמו מגלשה מסתובבת לאורך כמה קומות באולם של רנו.

חנות סבונים מדליקה– La Maison du Savon de Marseille, 29, rue des Deux Ponts 75004 Paris.

תירוצים לבעל

1. כסף זה רק נייר.
2. פשע לא לקנות! בארץ זה עולה יותר!
3. יש החזר מס.
4. אם לא אקנה אהיה עצובה, משמע יהיו לי קמטים, משמע נוציא על בוטוקס 1500 ₪ כל חצי שנה.
5. חיים רק פעם אחת.
6. יש לי/היתה לי/ תהיה לי יומולדת.
7. ראיתי בדיוק נעל כזו כשהייתי בת 12 ובזמנו לא היה לי כסף, ועכשיו זו סגירת מעגל.
8. כל עכבה לטובה (זה לא קשור, אבל אם כבר התחלתי עם קלישאות…).
9. זה מאלוהים! ראיתי את השמלה הזו בארץ בכפול כסף ופה זה חצי. אני חייבת לקנות את זה ועכשיו. אולי אחר כך אמכור את זה באיביי ואחזיר את הכל פלוס דיבידנד.
10. מה זה דיבידנד?
11. הדולר ממש ירד היום. השמלה/מעיל/נעל הזו פשוט מציאה!
12. המזוודה שלי מתרחבת.

שופינג במידה ואתם ניקול ראידמן:
1. גאלרי לאפאייט. כל החבר'ה שם: דיור, מקס מארה, לואי ויטון והשאר.
2. רחוב חנויות ארוך של כל המותגים כמו שאנל, גו'צי, פראדה, מיו מיו, בו יש את שוקולד פייר הרמה, וזה באיזור של הקונקורד וגני טולרי.
3. קניון 150 צמוד לגלרי לאפייט. יש תור לחנות של כריסטיאן לבוטין ושל לואי ויטון… תצטרכו לחכות כי מכניסים אחד אחד אז תתאזרו בסבלנות ואל תתנפלו.

20150502_122750

מחוץ לפריז
אם יש לכם זמן, אני ממליצה על כמה מקומות מאוד מאוד יפים לטייל בהם:
1. Mont Saint Michel אי מקסים שנמצא בסמוך לחופי נורמנדי וברטאן בצרפת. האי נמצא כקילומטר אחד מהחוף על שפך נהר הקואנון. פעמיים ביום הוא הופך לחלק מהיבשה בשל תופעת גאות ושפל קיצונית ולכן יש שעות שאי אפשר לעלות עליו או לרדת ממנו.
2. ג'יברני- הבית של הצייר קלוד מונה. בית יפה, מקסים ופסטורלי עם גנים ענקיים ואגמים קטנים עם שושנות מים. פשוט מקסים. הייתי שם פעמיים ובא לי עוד.
3. הטירות בעמק הלואר. קחו לכם טיול מאורגן של חצי יום וטיילו בין טירות קסומות לנופים מהאגדות. תעשו בגוגל "עמק הלואר" למידע נוסף.

אר-נובו בפריז

המלצות אלה מיועדות רק למי שנגוע במחלת האר-נובו, שזה אני ועוד אנשים שמתו לפני 120 שנה, אבל בכל זאת אני אכתוב את זה. הנה 3 כתבות על ארכיטקטורה בנושא.
כתבה 1
כתבה 2
כתבה 3

20150503_151925
*מסעדת ומוזיאון MAXIM- המסעדה המפורסמת בסגנון ארט נובו שוודי אלן צילם בה את הסרט "חצות בפריז". המסעדה פועלת רק בערב, היא מאוד מפוארת ויקרה. אם תרצו לאכול בצהריים אז לידה יש מסעדה טובה, מסעדת הבת של מקסים ששמה minim's והיא ממש צמודה. אכלנו שם צהריים והיה ממש מעולה, והקינוחים היו היסטריים.

*מוזיאון אר-נובו של מתחם מקסים- יש סיור מודרך באנגלית כמעט כל יום משעה 14:00-15:00 ויש סיור בצרפתית משעה 15:00-16:00. זהו. שחס וחלילה הם לא יעבדו יותר מדי. לאתר.
*מסעדה אר-נובו La Fermette Marbeuf- 5 rue Marbeuf אין בה שום דבר מקורי לדעתי, אולי רק המנורות והיא לא יפה כל כך, אבל מי שבקטע- שווה להיכנס ולראות. לאתר.

*סיור פרטי בעיר של אדריכלות בנושא אר-נובו- צריך להירשם. לאתר.

ארכיטקטורה אר-נובו
תחנות המטרו שבנה האדריכל הקטור גימאר בתחילת המאה ה-20, התחנות המפורסמות בפלאס ד'איטלי, מונסו, פורט דופין ומטרו אבס. חלק מהבתים שבנה גימאר ברובע ה-16. "קסטל בראנז'ה (Castel Beranger) הוא השיא (14 Rue La Fontaine). יש גם בית כנסת מרשים בסגנון האר-נובו במארה אבל הוא היה סגור כשהלכנו ולא ברור מתי הוא בכלל נפתח לתיירים (10 rue Pave).
הבניין שמשמש כיום את החנות "Tati", באיזור תחנת מונפארנס (140 Rue de Rennes).

20150504_154117
גופי תאורה אננס. צילום: אביגיל לאפין גרא

איזור המארה
Rue viielle du temple- אחד הרחובות הכי שווים בפריז, הרחוב המרכזי של המארה ומבחינתי הכי שווה להסתובב שם. הבוטיקים הכי יפים, בתי הקפה הכי נכונים, האנשים הכי אופנתיים, ההיפסטרים הכי מושקעים. הכל שם. גם חנויות העיצוב הכי יפות.
באותה השכונה זה גם האקלרים אז אפשר לשלב. L'éclair de Genie- האקלרים הכי מדהימים שתאכלו בחיים שלכם, נחשב לגאון של האקלרים. מומלץ ללכת כמה פעמים וכל פעם לטעום טעמים אחרים. לאתר.
Marche des Enfants Rouges- שוק אוכל מדהים! טעים וטרי עם דוכני אוכל מטורפים. ארוחת צהריים שווה מאוד.
שעות פעילות: שלישי-שבת: 08:30-13:00 16:00-19:30 שישי שבת: 08:30-13:00 16:00-20:00 ראשון: 08:30-14:00 39 Rue de Bretagne, 75003 Paris, France
Fleux- מתחם של 3 חנויות עיצוב. מדברים מאוד מתוחכמים ועד כל מיני שטויות לבית. מנורות עם בובות בפנים. כריות בצורת ממתקים וכו'. גם בשכונת המארה. 39 + 52 Rue Sainte Croix de la Bretonnerie 75004 Paris.
Kiliwatch- חנות ענקית, שילוב של וינטג' יד שנייה ובגדים חדשים של מעצבים מקומיים. באזור יש עוד חנויות מגניבות, כמו סניף ענק של דיזל ועוד כל מיני מותגים ובוטיקים. יקר. 64 rue Tiquetonne 75002 Paris
המותג Uniqlo – יש 3 קומות שלו וזה בעיקר אופנת בייסיק אבל עם המעילים הכי שווים ומפורסמים שמתקפלים לתיק קטן ולא שוקלים כלום. שימו לב שבמעיליםהמפורסמים יש דגמים שלא מתאימים לגשם ויש כאלה שעמידים למים. תבדקו מה אתם קונים. יש גם סניף ליד האופרה.

אפליקציות:
Paris City Guide להורדה
timeout Paris

עוד איזור להסתובב בו:
רובע 11- Canal st.martin- אזור חדש ומגניב של פריז. לטייל להסתובב, יש קצת חנויות נחמדות ובתי קפה ששותים יין ב-10 בבוקר. השוק אוכל הוא באזור אז אפשר לשלב באותו היום. בימי שמש חמימים יושבים שם צרפתים פלצנים ושותים בירה על גדות התעלה.
עוד ברובע ה-11 Merci- חנות העיצוב המפורסמת בעולם. מדהים! 3 קומות של שיכרון חושים. בגדים, רהיטים, אביזרים לבית. והחנות עצמה מעוצבת מדהים. יש שם אפילו בית קפה עם קפה יחסית טעים- מצרך נדיר בפריז. יקר מאוד. 111 boulevard Beaumarchais 75003 Paris

תודות
ורד שני, מיכל אינדיצקי, בעלולי במאי מספר 1 שהוא גם נווט מספר 1 ומכיר את פריז כמו את תל אביב, אימוש- שהביאה אותי לעיר הזו בפעם הראשונה ומאז התאהבתי, סופרמוס שביקר פעם 2 בפריז והתנהג מאוד יפה וייצוגי.

אהבתם? תעשו SHARE ואפשר להגיב גם בלי להירשם

20150502_174633

פריז24שנה
אחרי 24 שנה… והתיק- נשמר…

כתבה על 30 דברים שאפשר לעשות בחינם בפריז.

מלון מחוץ לפריז בתוך טירה מהממת כאן.


10 מחשבות על “טיפים לפריז Paris travel tips

  1. באת לי בטוב עם הפוסט הזה! בדיוק אתמול סגרנו כרטיסי טיסה לפריז 🙂

    אהבתי

  2. וואוו ..איזה פוסט מושקע ! בהחלט שומרת אותו במועדפים שלי 🙂 טיפים מצויינים !

    אהבתי

  3. הטיפים היו מעולים והשתמשתי ברובם, שאפו!! עשית לנו את הטיול עוד יותר מושלם!

    אהבתי

  4. תמיד תענוג לקרוא את הפוסטים שלך. וכיף לקשר ולהמליץ לאנשים לקרוא בבלוג הנל. כל הכבוד!

    אהבתי

כתיבת תגובה