חזרה ל-1900

40-15-01/27

מעטים האנשים שיודעים את זה, אבל בפאתי נוה צדק שוכן לו בית מקסים ובו אוסף מרשים של פריטי אר-נובו יפיפיים מכל העולם שמהווה מעין מיני מוזיאון לכל היופי שהיה בסביבות שנת 1900. כדי להסביר מה זה בעצם אר-נובו- נפנה לאורקל ויקיפידיה:

אר-נובו (מצרפתית: Art Nouveau, מילולית – האמנות החדשה) הוא זרם באמנות שהתפתח באירופה ובארצות הברית במחצית השנייה של המאה ה-19. הסגנון סובב סביב המוטיבים של אלמנטים מהחי והצומח עם גוף האישה. האר-נובו אינו זרם באמנות בלבד, אלא זרם אשר חרג מהתחום הצר של האמנות והציף את אירופה בכל תחומי העיצוב והאמנות: אופנה, אדריכלות, צורפות, ריהוט ועוד.

הבית המדובר שייך לאישה מאוד מיוחדת בשם ענת מי-דן שאספה מכל העולם פריטי אר-נובו מקסימים שמשמשים אותה ואת משפחתה ביום ביום. תמצאו שם כיסוי מיטה רומנטי, שעוני קיר מעץ בעבודת יד מלאי פיתוחים ופרטים של עלים, פרחים ושאר המוטיבים של הזרם, פריטי ריהוט בקווים עגולים ונשיים, אגרטלי מתכת מלאים בפרחים טריים מהגינה של ענת, פוסטרים וכרזות מהתקופה ועוד.

IMG_3999

הבית פתוח לסיורים מודרכים לקבוצות קטנות בתיאום מראש, והעלות היא בין 60-80 ש"ח, תלוי באופי הכיבוד. בסיור מקבלים הסבר על האר-נובו ועל הפריטים השונים בבית שלכל אחד יש סיפור משלו.

כאספנית של אר-נובו הגעתי לשם והוקסמתי, ואני ממליצה מכל הלב להתצארגן על קבוצה ולבוא לשם לספוג קצת מהיופי הזה. אני מצרפת כמה בתים שבנויים בסגנון שצילמתי ברחבי העולם. תיהנו.

ענת מי-דן, לפרטים: 03-5170490

ענת מי-דן

ועכשיו כמה בתים בעולם שצילמתי בסגנון:

באמסטרדם
באמסטרדם
פורטוגל
פורטוגל

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

פריז במונמרטה ליד מוזיאון בו מציגים עכשיו את דאלי
פריז

16 מחשבות על “חזרה ל-1900

  1. מקסים ! מאוד אוהבת אר-נובו. התמונות שצילמת בפורטוגל זה בליסבואה (ליסבון) לא?

    אהבתי

  2. דווקא רציתי לראות תמונות שאת צילמת (יותר מעניין) 🙂 הייתי באביירו אבל זה היה קצרצר (אחה"צ אחד ב-1999), בליסבון חייתי כמה חודשים בעבר…נוסטלגיה…

    אהבתי

      1. תודה על המאמץ אביגיל, סגרתי את החשבון שלי בפייס לפני 4 חודשים אז אין לי אפשרות לראות זאת…נו טופ ! 🙂

        אהבתי

        1. די!!! למה? איך אפשר? ואיזה ביצים יש לך לצאת מהסם הממכר ביותר. נו טוב, מוזמנת אלי לקפה ולמצגת של כל התמונות של הנסיעה שלי לפורטוגל.

          אהבתי

          1. אכן ממכר הפייס וזו אחת הסיבות העיקריות שבגללן החלטתי להשבית את החשבון…אני מעדיפה להתמכר לשוקולד, איפור, ציור וכו' 🙂 ובעניין הביצים, שלי קשות 😉 תודה על ההזמנה 🙂 בסוף עוד אפתיע אותך….המשך שבוע טוב שיהיה. כבר אמרתי לך שאני מאוד נהנית מהפוסטים שלך למרות שלא תמיד אני מגיבה…את נהדרת !

            אהבתי

  3. אני יודעת שאת המשפט האחרון שנכתב בתגובה האחרונה שלי כבר כתבתי פעם או פעמיים…מה'כפת לך לקרוא אותו שוב….אני בעד פרגון במיוחד כשהוא בא מכל הלב ♥

    אהבתי

כתיבת תגובה