היי דרומה לאשדוד

השף בני והסו שף עובדים על שערות קדאיף. צילום: הפיה השחורה
השף בני והסו שף עובדים על שערות קדאיף

תקופה לא קלה עברה על המסעדות באיזור הדרום עם דגש על אשדוד ואשקלון. אחת המסעדות הבולטות באיזור היא מסעדת השף "אידי דגים" המפורסמת שעכשיו מתחילה להתאושש ולקוחות ותיקים וחדשים חוזרים למלא את המקום. גם אני חזרתי לבקר שם השבוע יחד עם י' במאי מספר אחת, והחוויה הקולינרית המרגשת סרעפות הזו השאירה חשק לחזור לשם עוד ועוד ועוד…

אז החלטנו שבמקום ללכת על מנה ראשונה ועיקרית, נעשה כמנהג הספרדים וניקח כמה מנות ראשונות ונראה איך זורמים משם. בקיצור אחרי כמה מנות ראשונות אני כבר איימתי לפרוש כי לא ציפיתי שהמנות יהיו כל כך גדולות, אבל למה לברבר, אתן לתמונות לדבר. השף אגב הוא גלייזר בנימין (בני) שעושה עבודה יפה ונאמנה כבר 16 שנה!

***אנקדוטה שחשוב שתדעו- "אידי דגים" מקיימת כל יום חמישי מ-21:00 ערבים לכל המשפחה ולכל מי שרוצה לעשות שמח – ערב עם ריקודים ושירים של נבון חלוץ ותפריט מיוחד עם יין כחול-לבן שימזג חופשי. ממליצה לכם לנסות.

כבר אמרתי שהמנות הראשונות מאוד גדולות ומתוחכמות? פתחנו את הערב בקלמרי לינט שזה קלמרי מטוגן בשערות קדאיף עם רוטב לינט (מיונד ביתי) וקצת ירק בצד. זו מנה גדולה, חמה קריספית ומצויינת.

לינט. כוכב נולד.
לינט. כוכב נולד.

המשכנו באבוקדו שרימפס, אחד השילובים האהובים עלי שהאמת זו פעם שלישית השבוע שאני אוכלת אותו (כי י' גם מאסטר שף). זהו ממרח מאבוקדו שלם שעליו ארבעה שרימפסים בתנוחת שחייה צורנית שעליהם בזקו בעדינות רוטב עגבניות פיקנטי שהביא את הטוויסט למנה הזו והפך את כל המרכיבים לשילוב מעניין וטעים שלא נתקלתי בו מעולם.

שרימפס

עוד מנה מצויינת ונדיבה היא אספרגוס ברוטב פרמז'ן- חמישה אספרגוסים חלוטים שעושים בטן-גב על רוטב פרמז'ן סמיך שבא לצלול לתוכו עם הפוקצ'ה החמה שחיכתה בדיוק להזדמנות כזו כדי להקריב עצמה. הרוטב נגמר לי די מהר והייתי שמחה אם היה קצת יותר, אבל אולי עדיף שלא. הצינתור דופק בדלת…

אספרגוס

אחת המנות השוות היא טרטר סלמון ברוטב ווסאבי- זו מנה ייחודית של סלמון, מעליו קוויאר סלמון, סוכר את הכל רוטב סויה וווסאבי ומסביב חגות במעגל ביצי שלו שגם נותנות צבע יפה למנה. המנה היתה קצת מלוחה בגלל כל המרכיבים, אבל עדיין זה לא עצר בעדנו מלטרוף אותה עד תומה.

סלמון בווסאבי. צילום: הפיה השחורה

מנה ראשונה נוספת היא של חציל ממולא פירות ים- זו מנה שלוקח כ-20 דקות להכין אותה והיא בקלות יכולה לבוא גם כמנה עיקרית בגלל הגודל. האובייקט הוא חציל שמנמן אפוי שמעליו שלל פירות ים שקצת קשה לזהות אותם בגלל כל רוטב העגבניות וההקרמה שמעליו, והכל הופך למשהו כבד וחם שמתאים בול לחורף. אני מאוד אהבתי כי מזמן לא אכלתי ירקות מוקרמים, וכשזה בא עם פירות ים אז השילוב גרם לי לעוף.

אל תהיה אימבציל! תזמין חציל!
אל תהיה אימבציל! תזמין חציל!

לעיקרית התלבטנו קשות מה לקחת. אני כבר ויתרתי וי' נתן בראש, אז הלכנו על משהו עדין יחסית- דניס בשום ויין לבן. התיבול היה של שום ויין לבן כמובן, אבל עם טוויסט מזרחי של קארי וכמון שהוסיפו את הצבע הצהוב. ליד זה הגיע תפוח אדמה תמים שנפרס דק דק וטוגן קלות. הוא היה קריספי מבחוץ ונימוח מבפנים (ממש כמוני בימים מסויימים) וזה היה פשוט תענוג.

בורי

על קינוח ויתרנו (גם לפיות יש קווים אדומים) ומפוצצים ומאושרים נסענו חזרה לתל אביב, מרחק של עשרים דקות נסיעה שמה אני אגיד לכם, זה אותו זמן כמו לנסוע מקצה אחד של ת"א לשני. מה שאני מנסה לומר זה שממש שווה להגיע לאידי ולקבל שם יחס אישי ממלצריות שמבינות עניין (תודה לאנה היפה) והכל ברמה מאוד גבוהה. העיצוב כמו של מסעדות דגים מהאייטיז, וזה אחד הסודות של הקסם של אידי.

אידי- הבושם 6 אשדוד. טל' 08-8524313     

***לסיום- בונוס- מתכון לביבות קוד של אידי לקראת חנוכה. ומיד אח"כ- מחירים.

אחת הפינות במסעדה
אחת הפינות במסעדה

לביבות קוד לחנוכה \ אידי ישראלוביץ'

 1קג דג קוד נקי, טרי – טחון

1 בצל שאלוט קצוץ דק

1 שן שום כתוש

1 תפוח אדמה מגורד

100 גרם גבינת קשקבל מגורדת

50 גרם גבינת חלומי מגורדת

2 ביצים

חופן פירורי לחם

צרור פטרוזיליה קצוצה

20 גר' אגוזי מלך מגורר

מלח

פלפל שחור טחון

קורט מוסקט

אופן ההכנה:

בקערה אחת מכניסים את הדג, הגבינות , ביצים , אגוזי המלך וצרור פטרוזיליה

ממליחים ומפלפלים , מוסיפים קורט מוסקט ומערבבים היטב

בצלחת נפרדת מתבלים פירורי לחם במלח ופלפל

יוצרים לביבות מהמסה לפי הגודל הרצוי

מחממים מחבת עם שמן עמוק

מצפים כל לביבה בפירורי לחם

ומטגנים ..

מעבירים לצלחת עם נייר סופג שמן

***ניתן להגיש עם גבינת שמנת בצד.

לביבות. צילום יח"צ.
לביבות. צילום יח"צ.

תפריט


3 מחשבות על “היי דרומה לאשדוד

  1. תגידי את רצינית? מזה המחירים האלה? קשה להאמין שאנשים עובדים קשה בשביל להוציא את המיטב על אוכל. עולם מעוות.

    אהבתי

כתיבת תגובה