טיפים לניו יורק New York tips

IMG_1886

**כל הצילומים: אביגיל לאפין גרא+ יוני גרא***

(עודכן באוקטובר 2015)

זו לא הפעם הראשונה שאני נוסעת לעיר הזו, אבל עדיין קיבצתי טיפים לנסיעה לניו יורק מכל חבריי המלומדים. אחרי שהצטברו לי אי-אילו דפים ויכולתי כבר לכרוך אותם לספר עבה שלא מבייש את הארי פוטר, החלטתי לעשות מצווה ולרכז את הכל כאן. אגב יש לי בשבילכם גם דוקטורט שעשיתי לגבי טיפים ללונדון. לחצו כאן.

בגדול- עיר שמאוד קל להתמצא בה, תמיד כיף לבוא אליה וכמעט תמיד יש הנחות או לפחות איזורי Clearance (פירוט בהמשך). אנחנו הגענו לפני כריסטמס כשכל העיר, החנויות והבתים מקושטים באורות נוצצים ועצי חג. היתרון- עדיין אין סנטות בכל פינת רחוב שזה מעולה, כי בטוח הייתי מתנקשת באחד. החיסרון- בכל חנות יש שירי כריסטמס מרגיזים שנדבקים למוח. חוצמזה ברוב החנויות ובתי המלון יש חנוכיות על אדן החלון וברחובות יש חרדים שמציעים לקחת חנוכיה חינם ולהדליק. ("מציעים"… יותר נכון דוחפים באובססיביות).

אז בואו ניגש ישר לטיפים ואם יש לכם מה להוסיף תכתבו בתגובות.

אבל רגע… הבמאי שלי עשה עלי סרט סופר מושקע, אז כנסו פליז

ניו יורק בכללי

כל הזכויות שמורות לצילום זה
כל הזכויות שמורות לאביגיל לאפין גרא
IMG_1854
כל הזכויות שמורות לאביגיל לאפין גרא


  1. באים לשבוע? קנו כרטיס לסאבווי לשבוע. זה משתלם יותר.

  2. אפשר לקחת מונית מהשדה למלון, אבל אפשר לקחת גם לימוזינה ולא חייבים להיות אוליגרכים בשביל זה. מונית תעלה כ-70 דולר ולימוזינה 199 דולר.

  3. הניו יורקרים מאוד מאוד מאוד מנומסים (נסו בטעות להיתקל במישהו ברחוב).

  4. העיר מאוד מאוד נקייה. שמרו עליה ככה.

  5. למרות שזה באוויר הפתוח- אסור לעשן בפארקים.

  6. הם עומדים בתור כמעט לכל דבר, ועושים זאת בסבלנות.

  7. הקפה שלהם דוחה.

  8. רמזורים להולכי רגל- זו רק המלצה.

  9. מה שלא יהיה ואיך שלא תתכוננו- לא תספיקו הכל, אז אל תילחצו.

  10. תבואו עם מזוודה יחסית ריקה ותקנו הכל שם כי הכל כל-כך זול!!!!!

  11. לחלק גדול מהרחובות יש ריח של המבורגר.

  12. חשבון במסעדה או בחנות או במונית- לא כולל מס ותמיד בקופה תגלו שיש עוד כמה אחוזים נוספים מהמחיר הרשום בתפריט/על המדף.

  13. טיפים- חשבון במסעדה לא כולל שירות ויש בדר"כ כמה אופציות לשירות שכבר חישבו לכם מראש- המינימום הוא 15%. גם במוניות נהוג לתת טיפ של 15%.

  14. הורידו את האפליקציה NYC subway. זה נראה כה (לחצו פה) וזה נותן לכם את מפת הסאבוויי בכל מקום גם אם אין לכם אינטרנט או wifi.

מה לעשות בניו יורק

IMG_1908
כל הזכויות שמורות לאביגיל לאפין גרא
  1. אם יש יום ממש יפה אז אפשר לחצות את הברוקלין ברידג' ברגל ולחזור בסאבווי, ואם כבר ברוקלין אז וייליאמסבורג שכונה מגניבה ויפה. יש לפנות לברוקלין יום שלם ולרדת מהסאבווי (אם הגעתם דרכה) הכי קרוב לרחוב BEDFORD. זהו רחוב מקסים, עם בניניים נמוכים, צבעוניים ואירופאים ומלא חנויות מגניבות. יש המון חנויות יד שניה והיפסטרים. זו השכונה הכי חמה עכשיו אז אל תפספסו. יש גם את מוזיאון ברוקלין ולצהריים אפשר ללכת למסעדת פיטר לוגר המפורסמת. יש שם אחלה סטייקים אבל לא זול. ארוחה זוגית עלתה לנו בטיול של 2015 650 ש"ח (סטייקים, תרד צ'יפס וקולה).

  2. ביום יפה ללכת לטיילת ההיי ליין (מרחוב 20 בערך ודרומה) עד לצ'לסי מרקט (שוק חמוד עם מסעדות טעימות ויש מסעדת לובסטרים טובה ויחסית לא יקרה). זאת מסילת הרכבת של פעם, עכשיו בנו שם טיילת מקסימה שצופה על נהר ההדסון. עוד פרטים פה.

    3. ביום רביעי יוצא עיתון חינם לבילויים בניו יורק שנקרא village voice וצריך לקחת אותו על הבוקר כי הוא נחטף מהר. הוא נמצא כמעט בכל פינת רחוב. יש גם טיים אאוט ניו יורק שאני לא בטוחה איפה משיגים אותו. לי הוא פשוט חיכה במלון.

  1. אז מה עושים היום?
    אז מה עושים היום?
  2. להקדיש חצי יום לסנטרל פארק. להגיע לכניסה הדרומית לאגם ולהשכיר סירת משוטים בחמישה דולר לשעה. לקחת בירות ולצאת לסיור רומנטי באגם. אחרי זה לטייל ברגל וללכת לאיבוד בפארק. לא לפספס את נקודת ההנצחה לג'ון לנון שנרצח בבניין ליד. יש שם גרופים שמנגנים שירים לזכרו ויש Imagine על המדרכה. גם חובה ללכת לאגמים שבו. בקיצור, טיילו וכבר תגיעו לשם. ד"ש לסנאים.

  3. בסנטראל פארק יש גן חיות קטן ומקסים עם כלבי ים, פנדה אדומה, חדר טרופי עם ציפורים חופשיות כמו בצפארי ועוד. בסוף הסיור לכו לקולנוע ליד (קונים מראש כרטיסים יחד עם הכרטיס לגן חיות) ותראו סרט ארבע מימדי 4D. יש שני סרטים לבחירה, אנחנו לקחנו את זה עם טום הנקס בו יש סיפור על ילד בחג המולד שנקלע להרפתקה, אבל יכול להיות שסרט זה ספציפית מוצג רק בכריסמס וביומיום יש אחרים. סרט 4D הוא תלת מימד ויש אפקטים של רטט בכסא, רוח, מים, שלג וריחות במהלכו. זו חוויה כיפית למבוגרים וילדים כאחד. אני עפתי על זה.

    פנדה אדומה. זה מגיע גם בורוד פוקסיה?
    פנדה אדומה. זה מגיע גם בורוד פוקסיה?
  4. מוזיאונים- יש את מוזיאון הטבע, המטרופוליטן, ה-MOMA והגוגנהיים שלפחות השלושה הראשונים הם חובה.

  5. שווה לבדוק מה יש בהצגות צהריים כי זה יותר זול. כרטיסים תקנו ביוניון סקוור. גם פה יש תור ארוך של מינימום שעה כדי לקנות כרטיסים. לי המליצו על המחזמר Wicked אבל לא הלכתי.

  6. רוצים לנסות את מזלכם בהגרלת כרטיסים חינם בלי תור? כנסו ללינק.

  7. ללכת את רחוב בליקר – BLEEKER מברוודווי ועד השדרה ה-7. פשוט לכו ותראו.

  8. להחליק על הקרח בסנטרל פארק או בבריינט פארק או ברוקפלר סנטר.

  9. רק אם יש לכם זמן- לכו לקולנוע. זה משהו ברמה אחרת ממה שיש בארץ, וכן, הגודל כן קובע.

  10. רחוב של שווקים וחנויות ענתיקות- רחוב 25.

  11. רחוב החנויות הוא רחוב 34. פירוט בהמשך.

  12. טיסה במסוק מעל העיר (לא עשינו). טיסה שנמשכת 12 דקות עולה 94 דולר וטיסה שנמשכת שבע דקות עולה 49 דולר, אבל ההנאה אינה נמדדת כאן במשך הזמן או במחיר. שבע דקות מעל גורדי השחקים של לב מנהטן תמורת 230 ש"ח זו עסקה מצוינת. כמה חברות מבצעות את הסיורים האלה. אחת המוכרות והמפורסמות שבהן נקראת ליברטי. טלפון לפרטים והזמנות: 212-967-6464. http://www.newyorktransportation.com/attractions/helicopter.html

  13. כנסו לאחת מהכנסיות הרבות שיש בעיר. זה מקסים. הכי גדולה נמצאת בהארלם (שכונה שכיום בטוחה), יש ליד הרוקפלר סנטר אחת יפיפיה, ויש עוד המון פזורות ברחבי העיר.

  14. ללכת לגראונד זירו לראות מה בנו במקום מגדלי התאומים. או שפשוט תסתכלו בתמונה שצילמתי…

  15. לקחת מ- BATTERY PARK מעבורת לפסל החירות וזה כולל טיפוס עד אמצע הפסל. הכרטיס כולל גם עצירה באליס איילנד. מי שלא רוצה לרדת יכול לחכות על המעבורת הנעימה עד שכולם יחזרו (חצי שעה כל אחת משתי העצירות) ולחזור לנקודת ההתחלה- BATTERY PARK. זה מאוד נחמד כל השייט הזה, ואחרי זה אפשר ללכת לאנדרטאות בגראונד זירו- 2 בריכות מרשימות ענקיות במקום בו עמדו התאומים. זה גם קרוב לחנות השווה CENTURY21.

  16. IMG_2240

  17. IMG_2234

  18. לכו ל-Peer 17 בבוקר או בלילה. זה המזח המקסים ויש לידו קניון חמוד, ורואים משם את גשר ברוקלין  היפה. אנחנו היינו בלילה וזה היה פשוט רומנטי ויפה.

  19. IMG_2322

  20. חובה לבקר בתחנת גרנד סנטרל- תחנת הרכבת בה צולמו מיליון סרטים בערך.

  21. IMG_2406

מה לעשות בערב בניו יורק:

  1. CAFE WHA הוא מרתף של מוסיקה לייב מעולה עם להקה ששרה קאברים של רוק קלאסי ולפעמים יש קצת מוזיקה לטינית מפי זמיר אורח. בשלב מסויים יש על הבמה הקטנה 10 זמרים ונגנים והסאונד מעולה. לבוא ביום רביעי/ראשון כי הכניסה חינם ולהגיע עד תשע וחצי כדי להשיג מקום טוב מול הבמה. כנסו לאתר והזמינו לכם מקום מראש. הישיבה במקום מחייבת הזמנה של שני פריטים לאדם שזה שתיה ו/או אוכל (כלומר 2 בירות, או משקה ומנת מזון אחת). התפריט כולל המבורגרים ממש טובים, כנפי בפאלו, ויש גם חומוס, פלאפל ועלי גפן ממולאים כשבצד פיתה וטחינה. כן…                                                       כתובת: 115 MacDougal Street, Manhattan, NY 10012

  2. IMG_2114
    צילום: אביגיל לאפין גרא
  1. IMG_2127
    צילום: אביגיל לאפין גרא
  2. SONIC VISION מציג במוזיאון Natural History בניו יורק ברחוב 81 וווסט פארק. בסופי שבוע שישי שבת ראשון. זהו מופע פסיכדלי של צבעים וצורות ומוזיקה על תקרה עגולה בקולנוע שמזכיר את הפלנטריום. כמו טריפ. אני מאוד אהבתי.

  3. לעלות לאמפייר סטייט בילדינג כי בערב התור קצר יותר והמראה של העיר מהפנט. זה עולה בערך 25 דולר לאדם ונסו להתעלם מהבחורים שלובשים חולצות כחולות בכניסה לאמפייר ומחפשים תיירים ומציעים להם לטפס למעלה ב-57 דולר.

    ככה זה נראה בכריסמס
    ככה זה נראה בכריסמס
  4. כל לילה הוא מואר בצבע אחר
    כל לילה הוא מואר בצבע אחר
  5. Bar 89 – בר מגניב מאוד שנמצא ב-89 mercer street (בין הרחובות ספרינג וברום). לא הייתי בו אבל המליצו לי.

  6. להסתובב בטיימס סקוור בערב כשהכל נוצץ.

חנויות/ שופינג בניו יורק:

IMG_2168
עצובה.  😦  לא קניתי פה נעליים בסוף.
  1. בהצגת דרכון יש 10% הנחה במייסיס ובטויס אר אס בטיים סקוור.

  2. בחנות של ה-NBC יש כל מיני מזכרות מגניבות מכל הסדרות שלהם כמו קומיוניטי, האוס, friends, סיינפלד ועוד ועוד. שעות של הנאה.

  3. IMG_5577
    סובניר של סיינפלד מהפרק soup נאצי
  4. Halloween adventure היא חנות תחפושות היסטרית וענקית שיש בה כמעט הכל (למה אין להם תחפושת של זינה הנסיכה הלוחמת בשבילי?) כמו תחפושת באטמן ברמה מאוד גבוהה שנראית כמו המקורית, תחפושת של שר הטבעות, נסיכות ופיות כשהתפירה של התחפושת סופר איכותית, בגדי סקס (מישהי אמרה אחות רחמניה?) ועוד ועוד. יש שתי קומות, ואם יוצאים מהכניסה האחורית מגיעים לחנות גותית צמודה ענקית עם המון בגדים ונעליים גותיות לנשים וגברים. הנה לינק.

    IMG_1948
    בחנות הגותית
  5. איזור הסוהו הוא כבר לא מה שהיה פעם. הכל שם זה לואי ויטון, פראדה ובגדול- כיכר המדינה. הם פותחים חנויות רק ב-11:00 בבוקר והנחמה היחידה היא קפה ארומה, הקפה הכי טעים בניו יורק עד עכשיו שנמצא ב-145 רחוב גרין פינת יוסטון. החנות היחידה שמזכירה את מה שזה היה פעם, מן נווה צדק כזה, היא חנות בשם Evolution בה יש פוחלצים, גולגלות, אבני חן, ראשי נחשים מיובשים ועוד דברים מיוחדים שאני לא רוצה לגלות. לכו לבד וחפשו. 120 spring street

  6. IMG_2362
    נדהמת מהחנות הביזארית
  7. רחוב 34. -סיור במקומות הקדושים- יש שם הכל- ויקטוריה סיקרט, old navy ,uniqlo, אמריקן אפרל (אם לא יסגרו אותה בינתיים), foot locker שם נעלי ההתעמלות עולות חצי ממה שעולה בארץ ומעבר לזה יש שם הכל, ספורה, גאפ, H&M יש כמה סניפים, זארה, אמריקן איגל, UGG, strawberry, ואני כבר לא זוכרת מה עוד. יש רשתות שלא מוכרות בארץ. שמרו לרחוב הזה יום שלם והרבה כסף…

  8. חנות century 21- נכנסתי "רק להציץ" ונשארתי שם שעתיים וחצי. שם יש קומה שלמה של תיקים ממותגים במחירים מוזלים, אזור של שעונים (זולים) ענק ומהפנט, קומה של צעצועים ומוצרים לבית והמון קומות של נעליים ובגדים שחלקם מותגים מוכרים בהנחות מטורפות. בקומת הנעליים התחתונה ביותר יש ארמאני, דולצ'ה גבאנה, ג'ימי צ'ו ושאר החבר'ה הטובים, ופה אני רוצה להודות לראלף לורן על סוודר הגולף המצוין שיש לי בזכותו ועלה בערך 20 דולר.

  9. חנות טויס אר אס בטיימס סקוור. לונה פארק לגדולים וקטנים כאחד. אפשר לעשות שם בובת גיבור על בדמותך עם הפנים שלך! זה עולה כ-60 דולר והמשלוח עולה עוד כמה עשרות דולרים. הנה לינק.

  10. Build a Bear- חנות בה אפשר להכין בעצמך כל מיני בובות כמו דובי, הלו קיטי, במבי או כל מיני אחרות. בהתחלה קונים את הגוף, אח"כ יש מכונה שממלאה בספוג את הבובה ואז מוסיפים לתוכה לב קטן אדום כדי שתחיה :-). אח"כ אפשר לקנות לה בגדים ולעצב לה אישיות. בבגדים יש לבובות הדובי למשל בגדי כבאי, פסל החירות או רוכב הארלי דיוידסון. שעות של הנאה. לחצו על הלינק.

  11. Petco חנות ענקית למוצרים לחיות מחמד ובה כמה קומות. לכו פנקו את הפוסי או הדוגי שלכם. איפה זה? לחצו פה.  

  12. URBAN OUTFITTERS חנות מדהימה של בגדים מיוחדים שלא תמצאו דומים באף רשת אחרת, נעליים וחפצים מגניבים לבית עם קטע מיוחד. יש להם אקססוריז שווים לבית, כיסויי אייפון מדליקים, לקים מיוחדים, אוזניות מעוצבות, והכי שיחוק- אטארי אמיתי כמו של פעם (זה כמו הסוני פלייסטיישן של היום אבל מתקופת המזוזואיקון). יש להם כמה סניפים ובטוח תיתקלו באחד. האיכות של הבגדים לא הכי גבוהה וזה גם לא ממש זול, אבל שווה להיכנס, ותמיד יש סייל למטה.

  13. חנות B&H. זהו גן עדן לגברים. מצלמות, עדשות, אודיו, אלקטרוניקה והכל זול. הם עובדים ביעילות מדהימה מבחינת צורת המכירה שם, ובתקרה יש מסועים בהם המוצרים נוסעים מהמחסן לקופות. המקום שייך לחרדים (מדהים שהם יכולים לעבוד כשהמדינה לא מממנת אותם) והם מתפעלים ברובם את המקום בצורה הכי גאונית שנתקלתי בה (קשה להסביר. פשוט לכן לשם). איפה זה? לחצו. אגב בחגי ישראל הם סגורים.

  14. רוצים להגיע לגן עדן בעודכם חיים? סעו ליום שלם לג'רזי גרדנס (קניון סגור עם כל החנויות שיש במנהטן, זה יחסית קרוב ונסיעה זולה – 11 דולר קו 111 מרציף 222 או הפוך קו 222 מרציף 111). קחו זמני נסיעות מהנהג וקחו חוברת קופונים בכניסה לקניון בצד שמאל בהצגת דרכון. יש שם חנויות עודפים של ויקטוריה סיקרט, קנת קול, bath&body works, בגדים, נעליים ומה לא.

  15. עוד מתחם ענק של חנויות עודפים שלכל מותג יש חנות משל עצמו ויש גם עודפים לפראדה והחברים שלו מהכיכר- Woodbury Common. זה עולה המון כדי להגיע לשם, אז אם אתם לא מתכוונים לפוצץ בשופינג, אז כל ההנחה שתקבלו לא שווה כלום בעצם, אלא רק החוויה. זה נראה כמו כפר וזה פשוט פסיכי מה שעשו שם. קחו יום שלם לזה והרבה ירוקים. 498 Red Apple Court, Central Valley, NY 10917

  16. החנות של MOMA בסוהו מאוד יפה. שווה להציץ.

  17. Bath and Body Works. הסבונים, הנרות והקרמים ושאר השטויות הכי מגניבים עם הריחות הכי מקוריים. ואם תהיו שם בתחילת אוקטובר תוכלו לקנות את כל מהדורות ה-halloween (כמו שאני קניתי). שמישהו בבקשה יפתח סניף שלהם בישראל! זה שיש להם כמה מוצרים בדיוטי פרי שלנו זה לא מספק. הנה לינק. 

  18. מאחורי בלומינגדלייס יש חנות ממתקים בשם DYLANS CANDY שזו פשוט חוויה. צבעים, ריחות, שפע מטורף כמו בכל מקום. מדהים.

  19. ואם כבר מתוק- יש בטיימס סקוור חנות של הרשיז- מי שנוסע שיביא לי שוקולד חלב בלי תוספות ואודה לו לעד, ויש גם חנות סופר תיירותית (אבל חייבים…) של m&m.photo 5 (4)

  20. ZABAR'S היא חנות כמו טיב-טעם אבל עם מבחר מטורף של גבינות, נקניקים, יין, עוגיות, לחמים ועוד. יש שם גם דברים כשרים ויהודים מקומיים קונים שם. אני נתקלתי בתה ויסוצקי ששיעשע אותי. 2245 Broadway, (between 80th St & 81st St) New York, NY 10024

  21. DUANE READ- היא רשת סטייל סופר פארם. לקים, סבונים, תכשירים לשיער, קוסמטיקה , טיפוח וכל מה שבא לכם. עצת סבתא- קנו שם תרופות. יותר זול מבארץ. יש גם ממתקים שווים ומוזלי יוגורטים טריים, מה לא. הכל יש שם. שפע, שפע ושוב פעם- שפע.

  22. חנות עיצוב מטריפה, שימו לב לגופי התאורה שם. הנה לינק.

  23. ביוטי + איפור- קבלו כתבה של קארין ארד עם המלצות על מוצרי החובה שאתן חייבות לעצמכן בספורה. לחצו פה.

סיילים בניו יורק.

בחלק מהחנויות הגדולות חפשו את איזור ה- Clearance בו יש עודפים. הוא קיים לאורך כל השנה.

יש שלושה סיילים בחורף: "יום שישי השחור" הוא בסוף נובמבר, יום לאחר חג ההודיה. הסייל הבא הוא יום לאחר חג המולד שקורה בסוף דצמבר ואז מתרחשים הסיילים המפורסמים של אחרי הכריסטמס, והסייל האחרון הוא ה-2 בינואר.

בקיץ: 4.7. הוא יום העצמאות האמריקאי ותחילתן של מכירות סוף העונה של אופנת הקיץ. יש גם את חג האהבה, Valentine`s Day, שלקראתו יוצאות כל החנויות במבצעים והוזלות למתנות לאוהבים. בדר"כ יש גם סיילים ברוב החנויות עד אמצע אוגוסט.

תירוצים לבעל

1. כסף זה רק נייר.
2. פשע לא לקנות! בארץ זה עולה יותר!
3. יש החזר מס.
4. אם לא אקנה אהיה עצובה, משמע יהיו לי קמטים, משמע נוציא על בוטוקס 1500 ₪ כל חצי שנה.
5. חיים רק פעם אחת.
6. יש לי/היתה לי/ תהיה לי יומולדת.
7. ראיתי בדיוק נעל כזו כשהייתי בת 12 ובזמנו לא היה לי כסף, ועכשיו זו סגירת מעגל.
8. כל עכבה לטובה (זה לא קשור, אבל אם כבר התחלתי עם קלישאות…).
9. זה מאלוהים! ראיתי את השמלה הזו בארץ בכפול כסף ופה זה חצי. אני חייבת לקנות את זה ועכשיו. אולי אחר כך אמכור את זה באיביי ואחזיר את הכל פלוס דיבידנד.
10. מה זה דיבידנד?
11. הדולר ממש ירד היום. השמלה/מעיל/נעל הזו פשוט מציאה!
12. המזוודה שלי מתרחבת.

המלצות על מסעדות ואוכל בניו יורק.

דוכן אוכל ברחוב. צילום: אביגיל לאפין גרא
דוכן אוכל ברחוב

שוב אני מזכירה- במסעדות בניו יורק- חלק כוללים כבר את הטיפ (15%) וחלק לא. שימו לב לחשבון בכל מסעדה כדי שלא תשלמו כפול.

  1. כל ישראלי ישלח אתכם למסעדת הבשרים פיטר לוגר לאכול סטייקים או לבלתזר היקרה. אתם יכולים ללכת, זה לא רע, אבל דיברתי עם מקומיים (הדודה מאמריקה וחברים) והם גיחכו על אלה התיירותיות והמליצו לי על מסעדות אחרות כמו DEL Posto- מסעדה איטלקית יקרה מאוד (בצהריים יש עסקית- רק 200 דולר לזוג), נוצצת ומ-ע-ו-ל-ה. אכלנו שם ארוחה של 6 מנות וזאת היתה אחת המסעדות הכי טובות שאכלתי בה בחיים. אם יהיה לי כוח אעלה צילומי מנות וביקורת מסעדה בפוסט נפרד.

    אחת המנות שאכלתי- זנב לובסטר בשעועית
    אחת המנות שאכלתי בדל פוסטו- זנב לובסטר בשעועית
  2. לאכול במגנוליה בייקרי. זו מאפייה טעימה וחמודה ויש תור תמידי לקאפקייקס, אבל הדבר האמיתי הוא בננה פודינג שלא צריך לעמוד בתור בשבילו, פשוט ניגשים לזבנית והיא תשאל אם רוצים small or large. הלארג' הוא זוגי (6.25 דולר) ומדובר במעדן של פודינג וניל, קצפת, בננות מקורמלות ועוגה. יש להם כמה סניפים. אחד בכתובת: Bleecker St. 401, New York, NY 10014. טעים ברמות אחרות.

  3. IMG_5574
    בננה פודינג. תוסיפו קינמון בעמדה שיש בצד, זה משדרג את זה בכמה רמות
  4. Ichi Umi היא מסעדה של אכול כפי יכולתך עם בופה ארוך ארוך של סושי ופירות ים. יש דמפלינגס, צדפות, כנפי עוף ברוטב חמוץ מתוק, מיליון סוגי סושי, קוויאר, בופה של קינוחים ושתיה קלה חופשית. בצהריים זה עולה כ-20 דולר לגולגולת ובערב בסביבות 32 דולר. אנחנו מאוד נהנינו. כל סוגי הסושי שיש, כל סוגי הדים סאם שאי פעם המציאו, אוכל מוקפץ, שיפודי פרגיות בתיבולים שונים, סלטים מתוחכמים (אכלתי סלט מדוזות וזה היה איכס!), ובקיצור- כל ישראלי יתעלף פה מהעושר והשפע. . Ichi Umi, 6 E 32nd Street, (between 5th Ave & Madison Ave).

  5. IMG_5374

  6. הנקניקיה הכי גדולה- USA Brooklyn Diner. זה עולה 20 דולר לנקניקיה עם טבעות בצל דקות וכרוב ליד וזה ע-נ-ק! וגם מאוד טעים. יש גם המבורגרים טובים. זה נראה כמו דיינר אבל יוקרתי. הנה לינק.

    IMG_5592
    אז ככה נראים 38 ס"מ?
  7. אם כבר נקניקיות אז יש מקום שרק מקומיים הולכים אליו והישראלים טרם עלו על הפטנט. זה נקרא Gray's papaya ויש שם נקניקיות קטנות בלחמניה מאוד טעימות ואותנטיות שבאות עם תוספות כמו גבינה (מין נוזל צהוב שלא ממש מזכיר גבינה, גם לא בטעם-תוותרו), צ'ילי, בצל ברוטב אדום, מלפפון חמוץ שנקרא ralish או כרוב כבוש. יש מיץ פפאיה או פינה קולדה מאוד מאוד טעימים אך מתוקים, ונקניקיה ומיץ עולים 4.95 דולר. זה נמצא בין ברודווי ואמסטרדם. אל תתבלבלו עם החיקוי שלהם- papaya dog בשדרה החמישית. זה פחות טוב.

  8. Gray's papaya1

  9. את הבאו הכי טעים בעולם אכלתי ב-korea way שזה ברחוב 32 (וזה אחרי שהייתי פעמיים בסין). זהו איזור שלם של מסעדות קוריאניות, אז ממש כדאי לנסות אחת מהן (ולהיזהר כי אוכל קוריאני הוא בדר"כ חריף) או את דוכן הבאו. הדוכן הוא מקום ענק שבחלון ראווה רואים את הבאו הענקיים שהם עושים. אני אכלתי את ה-pork שהיתה לו סיומת קצת חריפה, והוא גם חתיך- הוא בא בצבע סגול.

  10. חנות ממתקים סיניים או יפנים- זה נמצא ליד הרוקפלר סנטר ויש שם ממתקי שעועית בבצק אורז רכים רכים ומתוקים שכנראה רק אני וכמה סינים או יפנים אוהבים. 608 fifth avenue הנה לינק.

    אם מישהו נוסע שיביא לי כזה של שעועית באורז. תודה
    אם מישהו נוסע שיביא לי כזה של שעועית באורז. תודה
  11. רשת shake shuck – ההמבורגרים הכי טובים וטרנדים בעיר, זה 100% אורגני וזול (4.25 דולר). הם עושים את זה כמו שצריך עם יחס נכון בין הקציצה ללחמניה: הלחמניה רכה רכה ולא מתפרקת, היא דקה ויש תחושה שלא סיימו לאפות אותה. כמובן שאין סומסום והקציצה עשויה מדיום גם בלי שתבקשו את זה מראש. קחו את הצ'יזבורגר כי הגבינה עושה את כל הטעם. אל תקחו את ההמבורגר עם הפלפלים או עם הפורטובלו. זה לא ממש טעים, ואל תפספסו את המילקשייק (5 דולר) המעולה. יש מלא סניפים, Southeast corner of Madison Square Park  near Madison Ave. and E.23rd St, 366 Columbus Avenue (at West 77th St.) וחפשו את השאר. יש תור מטורף בכל שעות היום.

    20151006_215755
    shake shuck. הכי טעים בניו יורק.

 12. צ'יינה טאון- יש מלא מסעדות זולות שהמקומיים אוכלים שם ולא קשה למצוא מסעדת דים סאם טובה. הכי טובה היא מסעדת JING FONG ורצוי ללכת אליה בסופ"ש (שבת או ראשון). יש מדרגות נעות מאוד גבוהות ואז מגיעים למסעדה שנראית כמו אולמי בון בון, עם קריסטלים ותפאורה אדומה. המקום מכיל עד 1000 איש (כן! אלף איש!) והוא מלא כמעט תמיד. יושיבו אתכם בשולחן עגול עם אנשים זרים, מלצריות עם אנגלית מקרטעת יעברו לידכם כל כמה דקות עם עגלות ובהן הדים סאם הכי טעים בעולם ויציעו לכם. מה שתיקחו מהעגלה ירשם לכם ברשימה שהיא החשבון. וזה מאוד זול. אנחנו אכנו בלי לדפוק חשבון ויצא לנו משהו כמו 30 דולר.

13. ליטל איטלי- זה ממש ליד צ'יינה טאון ותגלו שם עולם ומלואו באיזור קטן של כמה בלוקים. יש שם הרבה מסעדות איטלקיות ופיצות ודוכן קנולי (קינוח מתוק איטלקי) ברחוב שכמובן יש לו תור, אבל שווה לחכות רק במידה והוא טרי. אם אין תור אז הקנולי לא טרי ויש לו טעם אחר לגמרי וכדאי לוותר.

14. בצ'יינה טאון יש דוכן פצפון של כדורי ופל. כבר יותר מעשור המחיר לא השתנה- 1 דולר לשקית עם כדורים, וזה מתוק וטעים. תמצאו את זה לפי הריח המתוק.

  1. IMG_5304בית קפה בירץ'. Birch cafe. יש שם תמיד צעירים, הקפה סביר יחסית למה שיש בניו יורק, יש ארוחות בוקר טעימות והעובדים חמודים. כל בוקר הם מפרסמים על הלוח שאלה כמו: כמה ילדים יש לג'ון לנון, או אם יתוש עוקץ אותך זה זכר או נקבה, ואחרי שאתם מחליטים על התשובה יש שתי צנצנות עם שתי תשובות אפשריות ואתם אמורים לשים כסף בצנצנת עם התשובה שבחרתם. תכלס זה הטיפ שלהם.

  2. קפה בירץ4

  3. תשתו Dr pepper. זה כמו קולה אבל בטעם דובדבנים. משום מה זה לא הגיע לארץ. יש גם דיאט. לגבי משקאות- יש להם סנאפל, אם מישהו פה מתגעגע לניינטיז.

  4. דר פפר

  5. רשת מסעדות ויאטנמית  Saigon grill- רחוב 12 וuniversity plaza, 620 amsterdam av  (פינת רחוב 90) וגם ב-1700 2nd av  (פינת רחוב 88).

  6. Eataly- מתחם מסעדות ומעדניות ענק בגנון איטלקי. זה מבית השף מריו באטאלי ונמצא בהצטלבות בין רחוב 23 לברודווי. בעיקרון זה מקום בו אפשר לבוא לשתות יין ולאכול גבינות, נקניקים וזיתים מעולים על הבר וגם לקנות מעדנים ולהביא לארץ. מצד שני- אם אתם בקטע של יקר, צפוף, תורים נצחיים ומלא ישראלים ותיירים מתלהבים אז לכו.

  7. מסעדה שווה מאוד אמריקאית אבל לא תיירותית שנמצאת ליד המדיסון פארק. לכו על השרימפ בורגר עם רוטב המיונז הלימוני ההורס והצ'יפס הכי טוב ומיוחד שאכלתי בכל חיי.

  8. Barney Greengrass- ארוחת בוקר יהודית בסגנון פיפטיז. אחד מחבריי המבינים באוכל אמר לי שבכל פעם שהוא בא לעיר הוא מגיע לפחות פעם אחת לארוחת בוקר לשם. המאפים טריים וחמים וארוחות הבוקר מוצלחות במיוחד. הנה לינק.

  9. לסטארבקס יש תפריט סודי! התפריט הסודי של סטארבקס הוא תפריט של משקאות מיוחדים שאפשר לדעת עליהם רק דרך אתר מיוחד.אין שום זכר למנות ולמשקאות בתפריט המודפס ועובדי המקום יכחישו כל קשר אם לא תהגו נכון את שם המשקה המבוקש.

     מה כל כך מיוחד בתפריט? זה מתחיל במשקאות בכל מיני צבעים- ורוד, סגול, ירוק וכחול, ממשיך למשקאות יותר מיוחדים כמו מילשייק חד קרן, קפה פוקימון-גו מיץ חיילי סער ( מלחמת הכוכבים) ועוד.   לחצו פה לאתר.

  10. בורגר ג'וינט- המבורגר שנמצא בלובי של מלון מפואר. נכנסים ללובי וזה בצד שמאל מאחורי וילונות אדומים ענקיים שמזכירים את הסדרה טווין פיקס. תמיד יש שם תור של מינימום שעה, גם בשעות לא קונבנציונליות, אולי כי מכתירים אותו כאחד ההמבורגרים הכי טובים בניו יורק (אבל הוא ממש לא!). העיצוב- גרנז'י אפל. ההמבורגר- לדעתי סתם אוברייטד והבורגר של שייק שאק לוקח אותו ובגדול. רחוב 56 מערב מספר 119, בין השדרה השישית לשביעית. מעניין אותי מה אתם חושבים עליו. כתבו לי בתגובות.

    IMG_2266
    אני התגלמות השיטה הקפיטליסטית ואני גאה בזה!

הנה אגב איגוד כל הטיפים מהתוכנית של נאור ציון איט אנד ראן eat and run

מסעדות:

די פארו- מסעדה בניו יורק באזור היהודי.

רוברטה'ס- פיצריה בברוקלין.

שייק שאק- כתבתי על זה וזה באמת הכי שווה.

בסט פיצה- ברוקלין.

איטלי- מעדניה איטלקית. (חירטוט שישראלים אוהבים).

טיילת הייליין (כתבתי על זה- חובה ללכת).

ווילג' וסוהו:

מרסר קיטצ'ן במלון מרסר הוטל. ארוחות בוקר וצהריים.

קורנר דלי- "לה אסקינה"-אוכל מקסיקני ברמה גבוהה.

רייס טו ריצ'ס- אוכל זול.

מאפיה קטנה עם עוגיות שוקולד צ'יפס שוות- Vesuvio bakery 160

BABOO- איטלקית מבוקשת של מריו באטאלי.

KATI ROLL- ראפ צ'יקן טיקה, מקום טוב לנשנושי לילה. רחוב מקדוגל פינת בליקר.

פיצה ארטישוק- יש שם את המרגריטה עגבניות הכי טעימה.

בית קפה-מסעדה קלה. סנדביצ'ים, ריזוטו וטירמיסו הכי טוב בניו-יורק. יש להם גם את בר רומא. הפרטים על בר רומא באתר.

Egg shop ארוחת בוקר של כולסטרול. הנה לינק.  

WYTHE HOTEL ארוחת טעימות ב-100 דולר. ויליאמסבורג, ברוקלין.

מסעדת פר סה בקולומבוס סירקל בקניון, 3 כוכבי מישלן, שף תומס קלר.

מסעדת דל פוסטו היקרה (אכלתי שם וזה מעולה באמת).

מסעדת ברוקלין שף טייבל- 3 כוכבי מישלן. מסעדת טעימות יקרה שלא שבעים בה.

יש לי עוד המלצות, אבל נראה לי שדי. אי אפשר להעמיס. אז תכתבו לי בתגובות אם יש לכם עוד המלצות מיוחדות ותעשו לייק אם אהבתם.

ונסיים בשיר הולם